آفتاب

یک آلمانی مظنون به جاسوسی برای امریکا دستگیر شد

یک آلمانی مظنون به جاسوسی برای امریکا دستگیر شد

تهران -ایرنا - رسانه های آلمان روز جمعه گزارش دادند : یکی از کارکنان سرویس اطلاعاتی خارجی این کشور مظنون به جاسوسی برای واشنگتن دریک کارگروه پارلمانی است که درحال تحقیق درمورد شنود مکالمات تلفنی ازسوی امریکاست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، دادستانی کل فدرال آلمان تایید کرده است که یک آلمانی 31 ساله روزچهارشنبه گذشته به ظن اقدام برای کمک به یک سرویس اطلاعاتی خارجی دستگیر شده است ولی مشخص نکرد که این سرویس متعلق به کدام کشور بوده است .

یک سخنگوی دفتر دادستانی به خبرگزاری فرانسه گفت : در حال حاضر ما هیچ نوع اطلاعات بیشتری در مورد این جریان ارائه نمی دهیم . ولی در خروجی های رسانه های آلمان گزارش شده است که این مظنون برای یک آژانس اطلاعاتی امریکا کار می کرد.

ˈ اشتفان زیبرت ˈ سخنگوی دولت آلمان گفته است : برلین پیش از نشان دادن هرگونه واکنش منتظر تحقیقات پلیس خواهد ماند .

وی افزود: جاسوسی برای یک سرویس اطلاعاتی خارجی چیزی نیست که ˈ سبک گرفته شود. ˈ

وی به خبرنگاران گفت : اگر به این دلیل باید منتظر پیامدهایی بود ، پس چنین پیامدهایی در کار خواهد بود . ولی ما فعلا در آن مرحله نیستیم .

این سخنگو گفت : آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه از موضوع مطلع شده است ولی وی ازاظهار نظر در مورد اینکه آیا مرکل در تماس تلفنی خود با باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در همان روز برای تمرکز بر بحران اوکراین این موضوع را مطرح کرده است یا نه خودداری کرد.

به گزارش شبکه خبری سراسری ان دی آر، این مرد درابتدا به ظن تماس با سرویس های جاسوسی روسیه دستگیر شده وظاهرا دربازجویی پذیرفت که اطلاعاتی دراختیار آژانس اطلاعاتی امریکا قرار داده است .

این شبکه افزود: ماموران تحقیق ارائه اطلاعات جعلی ازسوی این مظنون را مردود نمی دانند.

مترجمام 1403/1859
کد N373617

وبگردی