آفتاب

ایتالیا بیش از 800 پناهجو را در دریای مدیترانه نجات داد

ایتالیا بیش از 800 پناهجو را در دریای مدیترانه نجات داد

رم - ایرنا - کشتی ˈسان جورجوˈ متعلق به نیروی دریایی ایتالیا 834 مهاجر غیرقانونی را در آب های دریای مدیترانه و در نزدیکی کانال سیسیل از غرق شدن نجات داد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، نیروی دریایی ایتالیا در سه عملیات جداگانه موفق به ردیابی و نجات جان بیش از 800 مهاجر غیر قانونی در دریای مدیترانه شد.

پس از رسیدن کشتی سان جورجو به بندر ˈرجو کالابریاˈ در جنوب ایتالیا، پناهجویان به اردوگاه موقت مهاجران منتقل شدند جاییکه مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

در میان این مهاجران که متشکل از 582 مرد، 102زن و 150 کودک هستند، چهار زن باردار و تعدادی نوزاد نیز به چشم می خورد که به مرکز درمانی منتقل شدند.

گفتنی است که 482 نفر از این مهاجران از اتباع سوری، 177 نفر مصری، 108 نفر فلسطینی، 36 نفر اریتره ای و 31 نفر سودانی هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان اخیرا ازعملکرد نیروی دریایی ایتالیا برای اقدامات بی وقفه امدادرسانی و نجات جان مهاجران غیر قانونی قدردانی کرد.

براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان، از آغاز سال 2104 میلادی تاکنون 500 مهاجر غیرقانونی به دلیل غرق شدن، جان خود را از دست دادند که در صورت عدم امدادرسانی نیروی دریایی ایتالیا، شمار کشته شدگان به مراتب بیشتر می شد.

با گرم شدن هوا و مساعد شدن شرایط دریا، موج بی وقفه مهاجرت های غیرقانونی از شمال آفریقا به جنوب ایتالیا، این کشور را با بحران مهاجران روبرو کرده است.

هزاران مهاجر غیرقانونی از شمال آفریقا به ویژه از لیبی با استفاده از شناورهای فرسوده، جان خود را به خطر انداخته و به امید زندگی بهتر و مهاجرت به کشورهای شمال اروپا از طریق دریای مدیترانه راهی ایتالیا می شوند؛ غافل از اینکه در بسیاری از موارد به دلیل شرایط جوی، فرسودگی شناور و یا سرگردانی در دریا، جان خود را از دست می دهند.

گارد ساحلی ایتالیا به همراه نیروی دریایی این کشور در عملیاتی موسوم به ˈدریای ماˈ همواره به گشت زنی در مدیترانه و امدادرسانی می پردازد.

ˈجووانی پینتوˈ مدیر مرکز مهاجرت و پلیس مرزی ایتالیا اخیرا اعلام کرد که بیش از 800 هزار تن در سواحل شمال آفریقا و لیبی آماده مهاجرت غیرقانونی به ایتالیا و اروپا هستند؛ در حالی که سیستم پذیرش این کشور دیگر توان مقابله با این پدیده را ندارد.

اروپام ** 2171**1859
کد N373588

وبگردی