آفتاب

تاکید کاخ سفید بر لزوم تشکیل دولت جدید در عراق/ مخالفت واشنگتن با استقلال منطقه کردستان

تاکید کاخ سفید بر لزوم تشکیل دولت جدید در عراق/ مخالفت واشنگتن با استقلال منطقه کردستان

تاکید کاخ سفید بر لزوم تشکیل یک دولت جدید در عراق برای مقابله با تهدیدهای داعش و مخالفت واشنگتن با استقلال کردها از جمله آخرین اخبار مرتبط با ناآرامی های عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید بر لزوم تشکیل یک دولت جدید به منظور مقابله با تهدیدهای داعش و تقویت نیروهای امنیتی عراق و حل اختلافات در این کشور تاکید کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره توانایی نیروهای عراقی برای مقابله با تهدیدهای داعش در عین حال تاکید کرد مطمئن نیستیم که اگر بغداد اقدام مناسبی را برای تشکیل دولت جدید انجام ندهد، نیروهای امنیتی بتوانند با تهدیدهای داعش مقابله کنند.

جاش ارنست تصمیم گیری درباره اعزام نیرو به عراق را در راستای منافع امنیت ملی آمریکا خواند و در عین حال گفت در حال حاضر مسئله تامین امنیت در عراق و تصمیم گیری درباره اعزام نیرو به این کشور به هدف اصلی اوباما تبدیل شده است.

خبر دیگر اینکه در پی درخواست مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از پارلمان منطقه کردستان عراق برای آغاز روند اجرایی استقلال این منطقه، تشکیل کمیته مستقل انتخابات و تدوین قوانین مربوط به برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان عراق از دولت مرکزی، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن مخالفت با استقلال کردها بر لزوم مشارکت کردها در دولت فراگیر عراق تاکید کرد.

ساکی با اشاره به تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با مسعود بارزانی تاکید کرد که جان کری خواستار شرکت کردها در دولت جدید عراق شده و آن را یک موضوع ضروری خوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گروه دولت اسلامی شام و عراق موسوم به داعش را تهدید امنیتی جدی برای عراق خواند و تاکید کرد تنها تشکیل دولتی مقتدر از تمام گروهها و طوایف عراق می‌تواند حقوق و مطالبات تمام مردم را برآورده کرده و نگرانی‌ های مشروع آنها را رفع کند.

کد N373326

وبگردی