آفتاب

اسلام‌آباد جاسوسی آمریکا از حزب مردم پاکستان را محکوم کرد

اسلام‌آباد جاسوسی آمریکا از حزب مردم پاکستان را محکوم کرد

دولت پاکستان اعلام کرده که قصد دارد با آمریکا درباره مسئله جاسوسی از بزرگترین و اصلی ترین حزب اپوزیسیون این کشور گفت‌وگو کند و این اقدام از جانب آژانس امنیت ملی آمریکا را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسیا، بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی آمریکا، اسناد غیرمحرمانه فاش شده نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از "حزب مردم پاکستان" که اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور محسوب می‌شود،‌ از 2010 جاسوسی می‌کرده است.

این اسناد که روز دوشنبه فاش شد، نشان می‌دهد که آژانس جاسوسی آمریکا از جاسوسی از اکثر کشورها و نهادهای بین‌المللی و احزاب سیاسی از جمله حزب مردم پاکستان و حزب حاکم بهاراتیا جاناتای هند منع شده بود.

بنابر مجوز تصویب شده 2010 آژانس امنیت ملی آمریکا توسط دادگاه نظارت اطلاعات خارجی این کشور، این آژانس اجازه داشت تا از دولت‌ها و نهادهای خارجی، سازمان‌های سیاسی و سایر هیات‌های دیپلماتیک 193 کشور جهان جاسوسی کند.

روزنامه واشنگتن پست با انتشار این مدارک محرمانه پرده از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از این نهادهای بین‌المللی برداشت. در همین حال حزب مردم پاکستان از این اقدام آمریکا انتقاد شدیدی کرده و از دولت اسلام آباد خواسته تا این مسئله را از طریق کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا حل و فصل کند.

فرحت‌الله بابار، سخنگوی حزب مردم پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: افشای این جاسوسی از اصلی‌ترین حزب سیاسی پاکستان یک اقدام غیر قابل قبول و تضمین نشده در مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است و اقدامی است که باید محکوم شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز روز پنجشنبه با اعلام اینکه این مسئله را به مقام‌های آمریکایی گوشزد کرده است، گفت: جاسوسی آمریکا در پاکستان مغایر با قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

کد N373172

وبگردی