آفتاب

النجیفی "شرط" مالکی برای کناره‌گیری از نخست‌وزیری را محقق کرد

النجیفی "شرط" مالکی برای کناره‌گیری از نخست‌وزیری را محقق کرد

رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه نوری مالکی کناره گیری خود از پست نخست وزیری را به عدم کاندیداتوری وی برای دور جدید ریاست پارلمان مشروط کرده است، اعلام کرد که از نامزدی پست ریاست مجلس انصراف داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، اسامه النجیفی، با اعلام این خبر گفت: نوری مالکی دریافته است که دیگر در عراق جایی به عنوان نخست وزیر ندارد و به همین دلیل کناره گیری از پست نخست وزیری را به عدم کاندیداتوری من برای ریاست پارلمان منوط کرده است و من نیز به خاطر منافع ملی از این پست چشم می‌پوشم.

وی که در اظهاراتی تلوزیونی خطاب به مردم عراق سخن می‌گفت تاکید کرد که با استناد به آرای مردم در انتخابات پارلمانی، نامزدیش برای تصدی پست ریاست پارلمان حق وی است اما "تحقق منافع ملی از خود گذشتگی و جانفشانی" می‌خواهد.

رئیس پیشین پارلمان عراق تاکید کرد که دیگر گروه‌های عراقی از جمله کردها و بخش زیادی از شیعیان نیز با دور سوم نخست وزیری مالکی مخالفند و در این رابطه اجماع وجود دارد.

النجیفی ادامه داد: من درخواست برادرانم در ائتلاف ملی عراق را به خوبی درک می‌کنم که می‌گویند در صورت نامزدی من برای پست ریاست پارلمان مالکی نیز از تصمیمش برای به دست گرفتن نخست وزیری کوتاه نخواهد آمد و به همین دلیل انصراف خود را از نامزدی اعلام می‌کنم.

انتهای پیام

کد N372976

وبگردی