آفتاب
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس :

در بخش بودجه آموزش وزارت بهداشت باید آسیب شناسی صورت گیرد

در بخش بودجه آموزش وزارت بهداشت باید آسیب شناسی صورت گیرد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها باید به سرانه دانشجو توجه شود، افزود: باید در کنار توجه به بودجه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های وزارت بهداشت ارتقا کیفیت آموزشی لحاظ شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا کاظم جلال در نشست بررسی مشکلات حوزه آموزش وزارت بهداشت به ویژه در بخش مربوط به منابع مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی، با اشاره به بودجه‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به ویژه در بخش آموزش وزارت بهداشت، گفت: روند توزیع بودجه در نظام آموزش عالی متناسب با برنامه نیست و به نوعی نگاهی هزینه‌ای به بودجه در این بخش وجود دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه در اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها باید به سرانه دانشجو توجه شود، افزود: باید در کنار توجه به بودجه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های وزارت بهداشت ارتقا کیفیت آموزشی لحاظ شود.

جلالی با بیان اینکه باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور وجود داشته باشد، تصریح کرد: اکنون در مردم رضایتمندی خوبی از خدمات وزارت بهداشت ایجاد شده است که این روند باید ادامه پیدا کند و ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: بحث آموزش به خصوص در نظام پزشکی باید به شکل جامع‌تری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه باید آسیب شناسی در بخش بودجه آموزش وزارت بهداشت صورت بگیرد، یادآور شد: باید از موقعیت فعلی که نگاه دولت در بخش بهداشت و درمان متمرکز شده در جهت بهبود وضعیت بهداشت و درمان استفاده شود.

انتهای پیام

کد N372906

وبگردی