آفتاب
در واکنش به شکنجه و شهادت نوجوان فلسطینی

اعتراض دولت و ملت لبنان به سکوت جهانی درقبال جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی

اعتراض دولت و ملت لبنان به سکوت جهانی درقبال جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی

بیروت – ایرنا – دولت لبنان به درخواست « تمام سلام» نخست وزیر این کشور در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی جلسه شامگاه پنجشنبه خود را برای دقایقی متوقف و با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین ، از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایات که مصداق « جنایات جنگی» است، بشدت انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، دولت لبنان در این بیانیه همبستگی خود را با «ملت برادرفلسطین» اعلام و تاکید کرد که هدف جنایات رژیم صهیونیستی ایجاد تزلزل در مقاومت ملت فلسطین و شکستن اراده این ملت است.

دولت لبنان خاطرنشان کرد: سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات آشکار دشمن اسراییلی علیه ملت بی گناه فلسطین در قدس اشغالی ، نوار غزه و کرانه باختری به بهانه انتقام مرگ سه شهرک نشین به دست یک گروهی که اصلا مشخص نیست چه کسانی هستند، پذیرفتنی نیست.

در بیانیه دولت لبنان آمده است: مجازات جمعی ملت بی گناه فلسطین را که هیچ ارتباطی با مرگ سه شهرک نشین ندارند، محکوم می کنیم و این یک بهانه جویی واهی برای کشتار بی گناهان و افزایش محاصره ظالمانه فلسطینی های مقاوم در سرزمین خودشان است.

دولت لبنان همچنین بر حمایت خود از مقاومت ملت و رهبران فلسطین و ایستادگی آنها در مقابل حملات دشمن صهیونیستی و تلاش همه گروه های فلسطینی برای ناکام ساختن برنامه های این دشمن که هدف آن زیرپاگذاشتن حقوق ملت فلسطین است، تاکید کرد.

درهمین حال گروه های مختلف و شخصیت های سیاسی لبنان با صدور بیانیه و ملاقات با فلسطینی های مقیم لبنان جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی بویژه جنایت وحشیانه و ددمنشانه ربودن ، شکنجه ، به شهادت رساندن و آتش زدن پیکر نوجوان فلسطینی شهید « محمد ابوخضیر» را بشدت محکوم کردند.

« فواد سنیوره» رییس فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان تاکید کرد: اسراییل با توسل به سیاست های مستبدانه ونژادپرستانه مسئول بحرانی شدن اوضاع در سرزمین های اشغالی است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی تنها نباید به محکوم کردن جنایت وحشیانه قتل نوجوان فلسطینی بسنده کند بلکه باید اقدامات عملی علیه اسراییل انجام دهد.

« جنبش امل» نیز با صدور بیانیه ای این جنایت بزرگ صهیونیست ها به سرکردگی « بنیامین نتانیاهو» را نهایت جنایات تروریستی خواند و بر آمادگی خود برای کمک به ملت و دولت یکپارچه فلسطین تاکید کرد.

جنبش امل به ریاست « نبیه بری» از همه نیروها و سازمان های سیاسی و مردمی عربی خواسته است تا با تحرکاتی مناسب به رژیم اسراییل اجازه ندهند که جنایات تروریستی خود علیه ملت فلسطین را ادامه دهد.

در بیانیه این جنبش هشدار داده شده است که دشمن صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط کنونی جهان اسلام و عرب درصدد است تا جنایات تروریستی و سیاست اشغالگری خود در فلسطین اشغالی را تکمیل کند.

« بهیه الحریری» نماینده پارلمان و عضو حزب جریان المستقبل نیز با هیاتی از جنبش حماس به ریاست « علی برکه» که در لبنان مقیم هستند، دیدار کرد و گفت: جنایت هولناک قتل نوجوان فلسطینی بار دیگر حقیقت رژیم صهیونیستی اشغالگر را که بر مبنای جنایت، کشتار، ویران کردن و اشغالگری زمین و حقوق بناشده است، نشان داد.

وی جنایات روز افزون رژیم اسراییل در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه را محکوم کرد.

کمیته حمایت از مقاومت فلسطین هم بعداز تشکیل جلسه به ریاست « حاج حسن حب الله» دبیرکل آن، از سازمان ملل ، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست که ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها برای محاکمه سردمداران این رژیم اشغالگر و وحشی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی ضد بشریت اقدام کنند.

گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی،کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد که در مقابل این جنایات دست بسته نیست و نبرد با اشغالگران زمان و مکان نمی شناسد.

فرماندهان این گردان ها، با تاکید به اینکه اسراییل نبرد را شروع کرده اما نهایت آن را نمی داند، خاطرنشان کردند که برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین در آمادگی کامل بسر می برند و با اقدامات خود دوست و دشمن را شگفت زده خواهند کرد.

درهمین حال درگیری بین مردم بویژه جوانان منطقه الشعفاط قدس اشغالی با نیروهای ارتش صهیونیستی که بعداز ربودن ، شکنجه و به شهادت رساندن « ابو محمد خضیر» نوجوان فلسطینی شروع شد، ادامه دارد.

خاورم ** 1324
کد N372825

وبگردی