آفتاب

وزیر کشور پرو به قتل یک روزنامه نگار متهم شد

وزیر کشور پرو به قتل یک روزنامه نگار متهم شد

مادرید- ایرنا- ˈدانیل اورستی الراˈ وزیر کشور پرو روز پنجشنبه به دست داشتن در قتل یک روزنامه نگار به نام «هوگو بوستیوس» در سال 1988 میلادی متهم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، این روزنامه نگار در سال 1988 میلادی درباره کشته شدن ˈهوامانگاˈ در اعتصاب مسلحانه در استان ˈآیاکوچوˈ در حال تحقیق بود که توسط ارتش پرو به قتل رسید.

در آن زمان اورستی رییس بخش اطلاعات پادگان ˈکاسترو پامپاˈ واقع در شهر ˈهوانتاˈ در آیاکوچو بود.

اورستی ضمن رد دخالت خود در این قتل، اعلام کرده که دستهایش از خون پاک است.

سازمان تروریستی ˈراه درخشانˈ در نوامبر سال 1988 میلادی، مردم را به یک اعتصاب مسلحانه فرا خواند و در شب بیست و سوم این ماه، دو نفر از اهالی شهر به قتل رسیدند.

یک روز بعد، بوستیوس روزنامه نگار مجله ˈکارتاسˈ به همراه ˈادواردو روخاسˈ روزنامه نگار دیگری به این محل رفتند.

دو روزنامه نگار پس از گرفتن مجوز مصاحبه به منزل یکی از مقتولان رفتند و در حال خروج از خانه با تیراندازی نظامیان ارتش پرو روبرو شدند.

در این حادثه بوستیوس بر اثر اصابت گلوله زخمی شد اما روزنامه نگار دوم موفق به گریز شد.

نظامیان تیرانداز که تحت فرماندهی دانیل اورستی بودند، پس از دستگیری بوستیوس با چسباندن مواد منفجره به بدنش، او را منفجر کردند.

اتهام وزیر کشور پرو در خصوص قتل این روزنامه نگار، چالش تازه ای در مجلس پرو ایجاد کرده است و نمایندگان احزاب مختلف از اورستی درخواست کردند که در این باره توضیح دهد.

ˈاویانتا هومالاˈ رییس جمهوری پرو تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

اگر چه گفته می شود اورستی در تماس تلفنی با رییس جمهوری پرو استعفا کرده است اما رییس جمهوری از او خواسته که گزارش این حادثه را به وکلای دولت ارایه دهد تا آنان موضوع را پیگیری کنند.

اروپام**1234**1504
کد N372764

وبگردی