آفتاب

سازمان ملل: کمبود مواد غذایی زندگی آوارگان سوریه را تهدید می کند

سازمان ملل: کمبود مواد غذایی زندگی آوارگان سوریه را تهدید می کند

نیویورک- ایرنا- سازمان ملل متحد هشدار داد که کمبود منابع مالی برای تأمین مواد غذایی جان هزاران آواره سوری را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: طرح کمک منطقه ای به منظور تأمین مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز آوارگان سوریه فردا در ژنو ارایه خواهد شد و ما امیدواریم که بودجه درخواستی سازمان ملل برای کمک به آوارگان سوری تأمین شود.

آنتونیو گوترز افزود: هدف از برگزاری این نشست، تلاش برای نجات جان هزاران غیر نظامی سوری است که بحران این کشور از سه سال هم فراتر رفته است.

این مقام سازمان ملل هشدار داد که تأمین نکردن منابع مالی برای ارسال بموقع کمک های ضروری به ویژه مواد غذایی تا پایان سال 2014 می تواند به یک فاجعه انسانی منجر شده و ثبات منطقه به ویژه لبنان را با خطرات جدی مواجه کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در زمان حاضر بیش از دو میلیون نفر از مردم سوریه در کشورهای منطقه پناهنده شده و هر ماه حدود 100 هزار نفر دیگر به شمار آوارگان اضافه می شود.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزود: شمار زیادی از زنان و کودکان سوریه در معرض انواع خشونت ها و خودکشی قرار دارند و عوارض ناشی از وضع کنونی تا مدت ها بر زندگی خانواده های سوری ادامه خواهد داشت.

اروپام/1908**1504
کد N372707

وبگردی