آفتاب

پلیس کویت برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک‌آور متوسل شد

پلیس کویت برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک‌آور متوسل شد

پلیس کویت برای متفرق کردن معترضانی که خواستار آزادی مسلم محمد البراک، مخالف برجسته این کشور بودند، به پرتاب گاز اشک‌آور و نارنجک حاوی گازهای بیهوش کننده متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستان عمومی کویت حکم 10 روز حبس برای مسلم محمد البراک، عضو سابق پارلمان این کشور به اتهام توهین به قوه قضاییه، صادر کرده است.

چهارشنبه شب هزاران تن از مردم کویت در محل سکونت البراک، واقع در جنوب غربی شهر کویت تجمع کرده و به طرف زندانی که وی در آن بازداشت است راهپیمایی کردند.

هنگامی که صدها تن از معترضان به این زندان رسیدند، پلیس کویت مداخله کرده و برای متفرق کردن آنها گاز اشک‌آور و نارنجک بیهوش کننده پرتاب کرد. گزارشی درباره تعداد تلفات منتشر نشده است.

در بخش‌های دیگر کویت نیز اعتراضات کوچکتری گزارش شده است.

وکیل البراک قرار است امروز دادخواستی را ارائه داده و خواستار لغو حکم بازداشت شود، مسلم محمد البراک به تهمت زدن و توهین به شورای عالی عدالت و فیصل المرشد، رئیس این شورا متهم شده است.

گروه‌های مخالف به شدت اقدامات صورت گرفته علیه البراک را محکوم کرده و می‌گویند این اقدامات غیرقانونی است و با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N372394

وبگردی