آفتاب

واشنگتن: به ۲۰ جولای متعهدیم و برای دستیابی به توافق هسته‌ای تا این تاریخ تلاش می‌کنیم

واشنگتن: به ۲۰ جولای متعهدیم و برای دستیابی به توافق هسته‌ای تا این تاریخ تلاش می‌کنیم

تسنیم نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای خود گفت که آمریکا به ۲۰ جولای متعهد هست و برای دستیابی به توافق هسته‌ای تا ۲۰ جولای تلاش خواهد کرد.

به نقل از وزارت خارجه آمریکا، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: مذاکرات سه جانبه‌ای بین مقام‌های آمریکا،اروپا و ایران آغاز شده و احتمالا این مذاکرات تا الان پایان یافته است.

وی افزود: هیات‌ها همان‌طور که می‌دانید به ریاست برنز معاون وزیر خارجه آمریکا، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ظریف وزیر خارجه ایران در این مذاکرات شرکت کرده‌اند. مذاکرات عمومی امروز صبح به ریاست کاترین اشتون و ظریف آغاز به کار خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: ما کاملا از نگرانی‌های مقام‌های اسرائیلی آگاهی داریم. ما با آن‌ها در تماس هستیم و جلسات متعددی با آن‌ها داشته‌ایم. هدف ما این است که دستیابی به هیچ توافقی بهتر از یک توافق بد است. ولی ما همچنین بر این باوریم که این یک روند است که می‌تواند منجر به جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی تولید سلاح هسته‌ای خواهد شد و ما احساس می‌کنیم این مساله به نفع همه کشورها از جمله اسرائیل خواهد بود. ولی فراتر از این مساله نمی‌خواهم در خصوص گزارش‌های منتشر شده گمانه‌زنی یا اظهار نظر کنم.

وی در ادامه بار دیگر ضمن تاکید بر پایبندی مقام‌های آمریکایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای تا ۲۰ جولای با ایران گفت: بله ما به ۲۰ جولای متعهد هستیم و برای دستیابی به توافق هسته‌ای تا ۲۰ جولای تلاش خواهیم کرد. من نمی‌خواهم در خصوص مسائلی که هر روز اتفاق می‌افتد پیش‌بینی کنم ولی دستیابی به توافق هسته‌ای تا ۲۰ جولای مهمترین تمرکز ما خواهد بود.

 

23503

کد N372105

وبگردی