آفتاب

مسکو ادعای واشنگتن در مورد نقض آتش بس در اوکراین را غیرقابل قبول خواند

مسکو ادعای واشنگتن در مورد نقض آتش بس در اوکراین را غیرقابل قبول خواند

مسکو - ایرنا - «آلکسی پوشکوف» رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه ادعای سخنگوی کاخ سفید در خصوص مسوولیت روسیه در نقض آتش بس در اوکراین را غیرقابل قبول خواند.

وی روز پنجشنبه در یک شبکه اجتماعی نوشت: ادعای آمریکا علیه روسیه که این کشور را مقصر نقض آتش بس در اوکراین قلمداد می کند، عجیب به نظر می رسد.

رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه افزود: آمریکا ادعا می کند که تقصیر روسیه بوده است که از شبه نظامیان در شرق اوکراین حمایت کرده و «پتر پوروشنکو» رییس جمهوری اوکراین با لحاظ این مساله تصمیم به پایان دادن به آتش بس گرفته است.

پوشکوف به کنایه گفت: عجیب است که آمریکا، روسیه را مسوول حمله به «پرل - آربور» (حمله ژاپن در جنگ دوم جهانی) و قتل «ابراهام لینکلن» رییس جمهوری مقتول آمریکا معرفی نمی کند.

«جوشا ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه مدعی شد که شبه نظامیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین آتش بس را نقض کرده و این مساله نشان می دهد که آتش بس یکجانبه به عنوان یک راهبرد درازمدت موثر نیست.

وی افزود: آتش بس در شرق اوکراین به شبه نظامیان فرصت داد تا قوای خود را تقویت کنند.

آتش بس در اوکراین روز سی ام ماه ژوئن گذشته به پایان رسید.

رییس جمهوری اوکراین روز اول ماه ژوییه دستور ازسرگیری عملیات نظامی برای سرکوبی شبه نظامیان در مناطق جنوب و شرق این کشور را صادر کرد.

اروپام/2242**۵۱۸**1545
کد N372052

وبگردی