آفتاب

نکونام: گلی که از آرژانتین خوردیم سوتی یک تیم بود نه یک نفر/ عزیرترین دارایی ام پیراهن تیم ملی است

نکونام: گلی که از آرژانتین خوردیم سوتی یک تیم بود نه یک نفر/ عزیرترین دارایی ام پیراهن تیم ملی است

جواد نکونام که به برنامه 2014 رفته بود از عملکرد تیم ملی در جام جهانی دفاع کرد

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ جواد نکونام ، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران یکی از 3 ملی پوشی بود که برای برنامه ویژه جام جهانی عادل فردوسی پور ، چهارشنبه شب به استودیوی برنامه 2014 رفت. او در این جلسه تا می توانست از عملکرد تیم ملی دفاع کرد و بازی همبازی هایش را ستود. او از این پرسش شروع کرد که آیا بازی های تیم ملی در جام جهانی قابل قبول بود؟. سئوالی که در جوابش گفت:« واقع بینانه اگر بگویم ، بله. اصلا کسی فکر نمی کرد ما با نیجریه مساوی کنیم. قرار بود مسی در بازی با ما آقای گل شود. کی فکر می کرد در دو بازی اول این قدر خوب بازی کنیم؟ به نظرم بازی های تیم خوب بود.»

او در پاسخ به سئوال فردوسی پور درباره جمعیت تقیبا 30 درصدی مخاطبان برنامه که از نتیجه تیم راضی نبودند هم گفت:«نگاه به نتایج هم یک نگاه متفاوت است. ما قبل از رسیدن به بازی های جام جهانی خیلی مسیر سختی را طی کردیم. در این مسیر 40 بازیکن برای تیم بازی کردند. اول از همه باید از آن بچه ها تشکر کرد. به خاطر اینکه آنها هم از جان و دل مایه گذاشتند تا به جام جهانی برسیم. ما در این بازی ها 24 نفر بودیم و بقیه تیم همراه مان نیامدند. 24 نفری که آماده بودیم برای جنگیدن. قبل از شروع اردو ما فیلم بازی با کره در جام ملتها و اشک های مان بعد از حذف در رختکن را دیدیم و قرار شد دیگر هیچ وقت از این اشک ها نریزیم. در این دو سال هیچ وقت این طور گریه نکردیم و نا امید نشدیم. اشک های مان تنها بعد از حذف از جام جهانی تکرار شد. »

او درباره شرایط تاکتیکی و کار کارلوس کروش هم گفت:«یکسری از اردوهای مان ناقص بود اما این 3 ماه آخر عالی بودیم. ما سه اردو داشتیم و تیم از نظر بدنی و تاکتیکی خیلی خوب پیشرفت کردند. دو بازی اول را خیلی خوب بازی کردیم. فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد . بچه های ما با کار و تلاش می توانند کارهای بزرگی بکنند.»

اما بدن های بازیکنان با این تمرین ها چقدر پیشرفت کرده بود. مثلا خود جواد چقدر توانش بالا رفته بود؟ او گفت:«نمی توانم درصدی بگویم اما با شرایطی که بازی می کنی در لیگ ایران ، تیم ملی یا لیگ اروپایی می توانی ، توانایی داشته باشی. تمرینات کروش این توانایی را به من داده بود که بتوانم 120 دقیقه بازی کنم. »

کاپیتان تیم ملی بار دیگر به بازی های تیم ملی اشاره کرد و گفت:«قبل از رفتن از ایران اگر خاطرتان باشد همه دنیا می گفتند که ایران شانس 32 در جام است اما تا لحظه آخر بازی سوم مان ما شانس صعود داشتیم. ما نگاه های دنیا نسبت به فوتبال ایران  را عوض کردیم. بعد از این بازی ها خیلی های ما این را شنیدیم که دوستان بین المللی مان نظرشان به فوتبال ایران عوض شد. به خود من از اسپانیا برای تیم ملی مان تبریک می گفتند. »

او در پاسخ به این پرسش که تیم 2014 از همه تیم های ملی ایران تیم تر بوده هم گفت:«در دوره های قبل مثلا در بوسان که با فرکی رفتیم واقعا تیم یکدستی داشتیم. تیم ما آنجا هم هیچ کمبودی نداشت. ما جوان ها خیلی راحت بودیم و 3 بزرگترمان هم واقعا عالی با ما رفتار می کردند. دردوره های بعد هم تیم ها خیلی بد نبودند . ما خیلی نزدیک با هم بازی می کردیم. این تیم ما تیم ترین تیمی بود که خودم با چشمانم دیدم . از 3 بازی آخرمان در دور مقدماتی تا روز بازی با بوسنی واقعا یک تیم بودیم. از بیرون و داخل واقعا تیم بودیم. » جواد در پاسخ به این پرسش از مربی قدیمی اش یعنی حسین فرکی هم به نیکی یاد کرد و او را مربی تیم سال 2002 بوسان معرفی کرد. فرکی که جدی ترین گزینه برای تیم ملی در صورت نبودن کارلوس کروش است.

او درباره علاقه شان به کارلوس کروش هم گفت:« ببینید اگر بازیکن از مربی اش ناراحت نباشد، حتما برای بازی نکردن ناراحت است. نیمکت نشین حتما باید ناراحت باشد اما مربی است که باعث می شود همه دوستش داشته باشند یا نه اما کارلوس کاری کرده بود که همه دوستش داشته باشند. ما بعد از بازی با بوسنی همه داشتیم گریه می کردیم. وقتی کارلوس داشت حرف می زد همه اشک می ریختیم. ماساژور تیم می گفت من که اصلا نمی دانستم فوتبال چی هست زدم زیر گریه. یا مسئول تدارکات تیم آقای ابراهیمی که 4 بار جام جهانی رفته و با کارلوس هم مدتی مشکل داشت ، داشت گریه می کرد و می گفت او بی نظیر است. تیم شدن نیاز به احترام متقابل دارد و او همه این کارها را کرد. ما محیطی داشتیم که همه برای هم می مردیم.»

کاپیتان تیم ملی درباره توپی که در بازی با آرژانتین لو داد و در نهایت گل مسی زده شد هم گفت:« ما داشتیم دفع توپ می کردیم. در دقیقه 88 روی بازیکن ما خطا شد و داور نگرفت. تو یک رفت و برگشت یک خطا شد و داور نگرفت. من توپ را لو دادم ، توپ بعد از اشتباه من چند تا اشتباه دیگر هم رخ داد. ما این گل را از مسی خوردیم اما گل های خیلی بدتر از این را هم خوردیم. من این فضا درباره حرف ها را به عنوان بزرگتر راحت تر تحمل می کنم اما برای بقیه بچه ها شاید این جو سخت است. چند نفر دیگر هم شاید اشتباه کردند اما به نظر من یک تیم اشتباه کرد و تمرکزش به هم خورد که گل خوردیم. مثل بازی با بوسنی . آنجا هم شرایط همین طور بود که 3 گل خورده مان تقصیر همه تیم است.»

 او در پایان گفت لباس تیم ملی ایران برایش عزیزتر از همه چیز است.

 

4141

 

 

کد N371843

وبگردی