آفتاب

هشت وزیر دولت به جلسات کمیسیون های مجلس دعوت شدند

هشت وزیر دولت به جلسات کمیسیون های مجلس دعوت شدند

تهران- وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور، نیرو، تعاون، بهداشت و درمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به جلسات هفته آینده کمیسیون های تخصصی مجلس دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کمیسیون های تخصصی مجلس پس از یک هفته حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه از 15 تیر ماه جلسات خود را از سر می گیرند و قرار است با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین تحولات منطقه مورد ارزیابی وکلای ملت قرار گیرد.

مشروح برنامه های کمیسیون های تخصصی مجلس به شرح زیر است:



** کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه ضمن بررسی به موارد مربوط به سفر اعضای این کمیسیون به استان اردبیل، میزبان رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای تبادل نظر و ارزیابی برنامه های آن دانشگاه هستند.

بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(17) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز دوشنبه نیز جلسه کارگروه آموزش و پرورش به بررسی نحوه اجرائی شدن قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران می پردازد، کارگروه تحقیقات و فناوری ارزیابی شرکتهای دانش بنیان را در دستور کار دارند، کارگروه آموزش های مهارتی بررسی نهایی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی و نیز اجرای ماده(23) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد و کارگروه آموزش عالی و آموزش پزشکی به مباحث خود در خصوص جلسات ساماندهی آموزش عالی کشور و بررسی مسایل دانشگاههای غیرانتفاعی می پردازد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نیز بررسی طرح مدیریت ادارات کل، شهرستانها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش به صورت هیأت امنائی را ادامه می دهند و بررسی طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه را نیز در دستور کار دارند.



** کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه ضمن ادامه بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل، بررسی طرح الحاق یک بند به عنوان بند(هـ) به تبصره جزء(1) ماده(3) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور را نیز در دستور کار دارند.

نشست مشترک این کمیسیون با مسوولان سازمان تأمین اجتماعی نیز روز یکشنبه برگزار می شود.

روز دوشنبه نیز نشست مشترک این کمیسیون با مسوولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار خواهد شد.

اعضای کمیسیون اجتماعی سه شنبه هفته آینده به بررسی مسایل و مشکلات استان لرستان پیرامون سفر استانی اعضای کمیسیون اجتماعی به این استان می پردازند و نشست مشترکی نیز با مسوولان سازمان بیمه سلامت کشور خواهند داشت.



**کمیسیون اقتصادی

روز یکشنبه این کمیسیون بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه گران و اتکایی گران خطرهای تجاری و غیرتجاری در کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی و مؤسسه تضمینی اعتبارات صادراتی و سرمایه گذاری عربی و تصویب اساسنامه آن را که از شورای نگهبان اعاده شده است، در دستور کار دارند.

بررسی مسایل و مشکلات جاری بورس با حضور مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار و برگزاری نشست با مسوولان درخصوص مسایل اقتصادی کشور پیرامون اقتصاد مقاومتی با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی است.

روز دوشنبه نیز قرار است مشکلات کارآفرینان با حضور اعضای هیأت کارآفرینان و دیگر مسوولان و نیز مشکلات شرکت سیمان خرم آباد با حضور نمایندگان مجمع استان و دیگر مسوولان ذی ربط در این کمیسیون بررسی شود.

در روز سه شنبه وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوال قاسم عزیزی نماینده شازند، ابراهیم کارخانه نماینده همدان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه و دیگر نمایندگان، جوکار، فیروزی و زارعی نمایندگان نیر، نطنز و مهریز، نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران، علی ایرانپور نماینده مبارکه، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان و خانمحمدی، اسماعیلی و خسروی نمایندگان ابهر، زنجان و سمنان در کمیسیون بررسی شود.

جلسه هیات رییسه کمیسیون اقتصادی روز چهارشنبه برای بررسی تحولات اقتصادی در کشور و نگرشی بر طرحها و لوایح موجود تشکیل می شود.



** کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آخرین تحولات منطقه را بررسی می کنند.

روز سه شنبه نیز وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر،ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور و سوال مشترک حسین آذین و محمدمهدی زاهدی نمایندگان رفسنجان و کرمان و راور در این کمیسیون حضور می یابد.

نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز عصر روز سه شنبه برگزار می شود.

در روز دوشنبه کارگروه خزر این کمیسیون نشست مقدماتی هم اندیشی ملی خزر را با حضور مسوولان بررسی می کند.



** کمیسیون اصل 90

اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی روز یکشنبه ضمن برگزاری جلسه هیات رییسه کمیسیون، نشستی با نمایندگان دستگاههای ذی ربط درخصوص اقدامات انجام شده درباره راهکارهای اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی پیرامون فرهنگ عفاف و حجاب دارند.

این کمیسیون روز سه شنبه نیز نشستی با مدیرعامل شرکت سایپا درباره مسایل مطروحه در حوزه خودروسازی و استماع گزارشی از عملکرد، وضعیت، مسایل و مشکلات گروه خودروسازی سایپا

دارد.



** کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را با حضور مسوولانی از وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد.

روز سه شنبه نیز کمیسیون انرژی میزبان وزیر نیرو و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برای رفع کمبودهای مالی، فنی و اقتصادی صنعت برق کشور است و سپس طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

کارگروه نیرو روز یکشنبه یمسایل مربوط به انرژی خورشیدی را بررسی خواهد کرد.



** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه در جلسه ای مشترک با هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درخواست عده ای از نمایندگان درخصوص نحوه هزینه کرد اعتبار ردیف 3-1015000 و اجرای تبصره ماده(84) آیین نامه داخلی را مورد رسیدگی قرار می دهند.

بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه کاری پیشنهادی هیات رییسه جدید کمیسیون نیز در دستور کار روز یکشنبه است.

روز دوشنبه نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی به این کمیسیون دعوت شده است تا به سوالات نادر قاضی ‍ پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، ایرج عبدی، علیرضا محجوب و نادر قاضی پور نمایندگان خرم آباد، تهران و ارومیه، موسی الرضا ثروتینماینده بجنورد، مانه و سملقان، رضا عبدالهی، سیدعبدالکریم هاشمی، منصور آرامی و ابوالقاسم جراره نمایندگان ماهنشان و هرمزگان و نیز سوال زهره طبیب زاده نورینماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پاسخ دهد.

به جلسه روز سه شنبه این کمیسیون معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور دعوت شده است تا گزارشی اقدامات به عمل آمده در تدوین برنامه ششم توسعه و عملکرد(تخصیص) تبصره(22) قانون بودجه سال1393 کل کشور به نمایندگان ارایه کند و همچنین به جمع بندی مباحث مربوط به عملکرد تبصره(21) قانون بودجه سال1393 کل کشور بپردازد.

این کمیسیون روز سه شنبه جلسه مشترکی با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی با موضوع هدفمندسازی یارانه ها دارد.

کارگروه اجتماعی روز یکشنبه بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(17) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد و کارگروه اقتصادی روز دوشنبه به بررسی چگونگی تخصیص منابع بانکی و تحول نظام بانکی می پردازد و روز سه شنبه بررسی طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی را ادامه می دهد.

کارگروه عمومی و دفاعی نیز روز سه شنبه به بررسی تفریغ بودجه سال1391 کل کشور (حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی- خزانه) خواهد پرداخت.



** کمیسیون بهداشت و درمان

مسوولان بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص اعتبارات حوزه سلامت نیروهای مسلح کشور به جلسه روز یکشنبه این کمیسیون دعوت شده است ضمن این که بررسی طرح افزایش نرخ باروریو پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور نیز در دستور کار این کمیسیون است.

روز دوشنبه ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستور کار این کمیسیون است و روز سه شنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤال مشترک عبدالرحمان رستمیان و محمدجواد نظری مهر نمایندگان دامغان و کردکوی در این کمیسیون حضور می یابد.

بررسی کیفیت گوشت های وارداتی و نحوه نظارت بر واردات، قرنطینه، کشتار و توزیع آن با حضور مسوولان سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی و مسوولان وزارت جهادکشاورزی در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ به سوالات نادر قاضی پور نماینده ارومیه(یک فقره)، محمد دامادی نماینده ساری(دوفقره)، ایرج عبدی نماینده خرم آباد(یک فقره)، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد(یک فقره)، جواد هروی نماینده قائنات(یک فقره)، جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر(یک فقره)، سوال مشترک ابراهیم کارخانه و احمد سالک نمایندگان همدان و اصفهان(یک فقره) روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.



** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به تدوین برنامه های آتی این کمیسیون می پردازند روز سه شنبه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان آنها را ادامه می دهند.



** کمیسیون صنایع و معادن

روز یکشنبه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری) و طرح دایمی شدن بند(16) قانون بودجه سال1392 کل کشوردر دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

روز دوشنبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سؤالات امیرعباس سلطانی نماینده بروجن، علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین وزیر نفت نیز برای پاسخگویی به سوال مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب و شاهین دژ روز سه شنبه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می رود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دیگر مهمان روز سه شنبه این کمیسیون است که به سوالات حسین فتاحینماینده شهربابک، حسین علیحاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر پاسخ می دهد.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار به این کمیسیون می آید.

بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور، بررسی سوالات سیدناصر موسویلارگانی نماینده فلاورجان، رحمت اله نوروزینماینده علی آباد کتول و چهارنفر دیگر از نمایندگان(دوفقره)، علی محمد احمدی نماینده دهلران و دره شهر و جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت فولاد کشور نیز روز یکشنبه جلسه دارد.



** کمیسیون عمران

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه گزارش ستار محمودی قائم مقام وزارت نیرو و نیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در حوزه آب شهری را استماع می کنند.

ادامه بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز سه شنبه ضمن بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، به بررسی مواد ارجاعی طرح جامع منابع طبیعی می پردازند.



** کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن ادامه بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر، هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را انتخاب می کنند.

روز سه شنبه نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیسیون حضور می یابد و به سوالات سیدمعسود میرکاظمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر،علی ایرانپور نماینده مبارکه(سه سؤال)، بیژن نوباوه نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر،سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان(دوسؤال)، حامد قادرمزی نماینده قروه و دهگلان و محمدعلی مددی نماینده میانه پاسخ می دهد.



** کمیسیون قضایی و حقوقی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه برای تامین نظر شورای نگهبان به بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی و طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی می پردازند.

انتخابات هیات رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز روز یکشنبه برگزار می شود.

روز سه شنبه نیز رسیدگی به طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی در دستور کار است و سپس سوال حمید رسایی، روح اله حسینیان و مهدی کوچک زاده نمایندگان تهران از وزیر دادگستری و همچنین سوال علی ایرانپور نماینده مبارکه از وزیر دادگستری مورد رسیدگی قرار می گیرد.



** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بحث پیرامون نحوه قیمت گذاری قیمت شیر و بورس کشاورزی می پردازند.

روز سه شنبه نیز قرار است واگذاری امور تجارت بخش کشاورزی به تشکلهای بخش کشاورزی و خروج دولت از برنامه تنظیم بازار موضوع قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی و مواد(5) و(6) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی با حضور وزرایی ذی ربط در کمیسیون بررسی شود.

نشست مشترک وزیر جهادکشاورزی و معاونان وی نیز روز سه شنبه در دفتر وزیر برگزار می شود.

هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای نیز روز یکشنبه جلسه دارد.



** کمیسیون های ویژه

اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی روز سه شنبه به بررسی طرح اصلاح مواد(104) و(158) قانون آیین نامه داخلی و اساسنامه مرکز تحقیقات اسلامی قم می پردازند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی نیز روز دوشنبه جلسه دارد.

بحث و بررسی پیرامون نقش بازار سرمایه در اقتصاد مقاومتی و علل رکود شاخص های بورس با دعوت از دبیرکل بورس و اوراق بهادار کشور و همچنین بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار این کمیسیون ویژه قرار دارد.

ادامه بررسی طرح واگذاری باشگاههای ورزشی از طریق مزایده و بحث و بررسی پیرامون واگذاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با دعوت از مسوولان ذی ربط از دیگر دستور کارهای کمیسیون ویژه حمایت از تولید است.

کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز روز دوشنبه برای بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی جلسه دارد.

سیام**2025 **1449
کد N371727

وبگردی