آفتاب
سخنگوی استانداری بصره:

برخی کشورهای همسایه به دنبال بی ثباتی در استانهای جنوبی عراق هستند

برخی کشورهای همسایه به دنبال بی ثباتی در استانهای جنوبی عراق هستند

سخنگوی استانداری بصره با اشاره به تحرکات طرفداران فردی مشکوک به نام محمود الصرخی از تلاش برخی کشورهای همسایه عراق برای بی ثبات کردن استانهای جنوبی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، عماد الحسینی سخنگوی استانداری بصره اعلام کرد: برخی طرفها به دنبال ایجاد بی ثباتی و ایجاد هرج و مرج در استانهای جنوبی که از  ثبات نسبی برخوردارند هستند.

وی افزود: برخی کشورهای همسایه در مشکلات امنیتی عراق اعم از حوادث کنونی و قبلی دخالت دارند و تحرکات که رخ می دهد از حمایت این کشورها برخوردار است.

از سوی دیگر خالد الجشعمی رئیس کمیته امنیتی شورای استان نجف اعلام کرد: پلیس تدابیر امنیتی برای مقابله با هر تحرکی انجام داده است.فرماندهی عملیات فرات میانه از استان نجف خواسته است که راههای منتهی به کربلا را به منظور جلوگیری از امداد رسانی به طرفداران محمود الصرخی ببندند.

شایان ذکر است که در درگیری های میان طرفداران محمود الصرخی و نیروهای امنیتی در کربلا نزدیک به 30 نفر کشته و زخمی شدند.کانون تحرکات طرفداران محمود الصرخی کربلا بود و در دیگر استانها نیز تحرکاتی مشاهده شد.اخباری نیز درباره بازداشت الصرخی از سوی نیروهای امنیتی مخابره شده است.

سید حسنی صرخی کیست؟

«سید محمود بن عبدالرضا بن محمد حسنی صرخی» 49 ساله، متولد کاظمین از طلاب دینی شیعه و ملبس به لباس روحانیت است.صرخی با وجود نداشتن وزن علمی، خود را از شاگردان «آیت‌الله شهید محمدباقر صدر» و «آیت الله العظمی سیستانی» معرفی کرد و از سال 2003 میلادی (در 40 سالگی) با ادعای "مرجعیت" در عراق فعالیت شدید خود را آغاز کرد.سپس مسائلی همچون "حسنی بودن" و "ارتباط با امام زمان(عج)" درباره وی شایع شد؛ اگرچه خود وی صریحاً ارتباط با امام زمان(عج) را ادعا نکرده است.پس از آغاز فعالیت وی، طرفدارانی از شیعیان جنوب عراق به دور وی جمع شدند و انحراف جدیدی شکل گرفت که نارضایتی و اعتراض مراجع عظام تقلید را در پی داشت. با ادعای وی مبنی بر اینکه ادامه دهنده راه آیت الله شهید محمدباقر صدر است «آیت الله العظمی سید کاظم حائری» در پاسخ یک استفتا در مورد او اعلام کرد: "سید محمود حسنی صرخی مجتهد نیست و ما به وی اعتمادی نداریم".

 

کد N371696

وبگردی