آفتاب

اعلام آمادگی یک وکیل دادگستری برای وکالت رایگان دعاوی محیط زیستی

اعلام آمادگی یک وکیل دادگستری برای وکالت رایگان دعاوی محیط زیستی

تهران – ایرنا – یک وکیل دادگستری برای پذیرش رایگان دعاوی مرتبط با محیط زیست بویژه افرادی که بر اثر استنشاق هوای آلوده ناشی از تولید بنزین های سمی صدمه دیده اند، اعلام آمادگی کرد.

مصطفی ترک همدانی روز چهارشنبه به خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا گفت وکالت شهروندانی را که به دلیل تولید بنزین های آلوده و سمی از لحاظ جسمی یا معنوی بیمار شده اند یا مشکلاتی برایشان پیش آمده به طور رایگان قبول می کند.

وی که یکی از سه وکیل شاکی در پرونده شکایت از وزیر سابق نفت به دلیل تولید بنزین های آلوده است، هدف از این حرکت را دفاع از حقوق شهروندان عنوان کرد.

سه وکیل دادگستری یازدهم خرداد ماه امسال با حضور در دادسرای کارکنان دولت و ارایه مستنداتی، از وزیر اسبق نفت به دلیل تولید بنزین آلوده توسط پتروشیمی در زمان وزارتش شکایت کردند.

این شکایت برای رسیدگی در اختیار بازپرس شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت قرار گرفت و بازپرس نیز نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست را در خصوص اعلام نظر درباره آلوده بودن یا نبودن بنزین تولیدی پتروشیمی به دادسرا احضار کرد.

نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست هفته گذشته در دادسرا حضور یافتند و قرار شد در مهلتی 10 روزه استدلال های خود را درباره آلوده بودن یا نبودن بنزین تولیدی پتروشیمی را به شعبه بازپرسی ارایه کنند.

وزیر اسبق نفت نیز در اعتراض به اقدام این سه وکیل دادگستری از آنان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به رییس قوه قضاییه شکایت کرد.

اجتمام(4)**9140**1436
کد N371691

وبگردی