آفتاب

افزایش نگرانی‌ چینی‌ها از جاسوسی علیه پایگاه‌های نظامی

افزایش نگرانی‌ چینی‌ها از جاسوسی علیه پایگاه‌های نظامی

رسانه‌های دولتی چین امروز (چهارشنبه) گزارش دادند، ساخت و سازهای غیرقانونی، ساخت یک دستگاه ویلا در داخل یکی از پایگاه‌های نظامی و ورود گردشگران قلابی به سایت‌های حساس برای جاسوسی، امنیت پایگاه‌های نظامی چین را تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های ارشد چین گفتند، تنها بخش اندکی از 4800 هیات دولتی و نظامی محلی چین که مسئولیت حفاظت از چنین تاسیساتی را به عهده دارند در حال حاضر وظیفه خود را به طور دقیق انجام می‌دهند.

سانگ شینفی، یکی از افسران ارتش چین گفت: گروه‌ها و دشمنان خارجی اغلب از کمپانی‌های ساختگی یا تورهای گردشگری به عنوان بهانه‌ای برای دستیابی به تاسیسات حساس چین با هدف جمع‌آوری رازهای ارتش این کشور استفاده می‌کنند.

وی به نقل از روزنامه ارتش جمهوری خواه خلق چین افزود: دولت جزیره جنوبی هینان، استانی که مسئولیت حفاظت از دریای مناقشه‌آمیز چین جنوبی را به عهده دارد، اجازه داده تا یک کشور خارجی در داخل یکی از پایگاه‌های نظامی چند دستگاه ویلا بسازد.

روزنامه چین در گزارشی نوشت: ساخت آسمان‌خراش‌ها نیز پایگاه‌های هوایی را تهدید کرده و امنیت پروازهای آن‌ها را به خطر انداخته است.

یکی دیگر از افسران ارتش گفت: دولت چین امیدوار است با تقویت قانون حفاظت از پایگاه‌های نظامی که در چند روز گذشته توسط پارلمان تصویب شده، این مشکلات را حل کند.

انتهای پیام

کد N371582

وبگردی