آفتاب

374 پرسنل امنیتی یمن در 6 ماه اول سال 2014 کشته شدند

374 پرسنل امنیتی یمن در 6 ماه اول سال 2014 کشته شدند

تهران - ایرنا- براساس آمار اعلام شده توسط خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی یمن طی نیمه اول سال 2014، 374 تن از پرسنل خود را در درگیری ها با شبه نظامیان القاعده، شورشیان شمال این کشور و جدایی طلبان در جنوب و همچنین ترورها از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار که براساس اعلام مقامات و منابع رسمی اعلام شده نشان می دهد که ارتش یمن در حال پرداختن سنگین ترین هزینه ها در درگیری های مناطق مختلف است.

براساس آمارهای اعلام شده، ارتش یمن 211 تن از اعضای خود را از جمله 12 افسر را بین اول ژانویه تا 30 ژوئن از دست داده است و 95 تن دیگر نیز زخمی شده اند. همچنین نیروهای ویژه تحت فرماندهی وزارت کشور یمن نیز 94 پلیس از جمله هفت افسر را در این مدت زمان از دست داده است و 94 تن از این نیروها نیز طی درگیری ها زخمی شدند.

34 نیروی پلیس از جمله 18 افسر نیز توسط افراد مسلح موتور سوار کشته شدند و 10 تن دیگر در حملات مشابه که احتمالا عوامل القاعده عامل آن بودند، زخمی شدند.در این زمان 17 افسر اطلاعاتی کشته شدند.

در حالی افراد مسلح موتور سوار از مدتها پیش اقداماتی در راستای ترور مقامات و نیروهای امنیتی کرده اند، در مه دسامبر یمن ممنوعیت موقتی را برای استفاده از موتور در صنعا وضع کرد تا از وقوع حملات افراد مسلح سوار بر موتور جلوگیری کند.

سه تن از پرسنل نیروی هوایی ارتش یمن و سه گارد ریاست جمهوری این کشور نیز در درگیری ها با شبه نظامیان القاعده کشته شدند.

ارتش یمن اواخر ماه آوریل حمله زمینی گسترده ای را علیه القاعده در 2 استان جنوب این کشور(ابین و شبوا) ترتیب داد. هدف این عملیات از بین بردن مواضع شبه نظامیان القاعده بود.

رییس جمهوری یمن اعلام کرد که کشورش پروژه تروریست ها برای ایجاد یک اردوگاه آموزشی جهانی در یمن را ناکام گذاشته است.

ارتش یمن به تازگی عملیات خود را علیه شبه نظامیان القاعده در این کشور تشدید کرده است که در این عملیات شمار زیادی از شبه نظامیان غیریمنی القاعده نیز کشته شده اند.

عبدربه منصور هادی رییس جمهوری یمن اخیرا در سخنرانی اعلام کرد که کشورش در حال مقابله با تروریسم به نمایندگی کل جهان است و اقدامات گسترده این کشور علیه تروریسم ادامه خواهد داشت.

رسانام**9234**1547
کد N371531

وبگردی