آفتاب

هیات چینی برای مذاکرات هسته ای عازم وین شد

هیات چینی برای مذاکرات هسته ای عازم وین شد

پکن – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه از عزیمت هیات این کشور به اتریش برای شرکت در ششمین دور مذاکرات هسته ای با کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈهونگ لیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران، گفت که ˈوانگ چونˈ مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین ریاست هیات این کشور در مذاکرات وین را بر عهده خواهد داشت.

به گفته وی، چین با تقویت همکاری با همه شرکت کنندگان در این مذاکرات، برای تحقق هدف مشترک و حل موضوع هسته ای ایران تلاش می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که گروه 1+5 و ایران مذاکرات خود را در خصوص موضوع هسته ای ایران تا 15 ماه جاری میلادی (24تیر) در وین برگزار می کنند. در این مدت طرف ها در باره توافقنامه نهایی و کامل برای حل موضوع هسته ای ایران مشورت می کنند.

وی افزود: چین حل کامل و عادلانه مساله هسته ای ایران را در مذاکرات شش کشور با ایران پیگیری و از آن حمایت می کند.

هونگ لی گفت که همه طرف ها باید با احترام متقابل و براساس اعتماد مشترک قدم بردارند و با انعطاف پذیری اختلافات را حل و فصل کنند.

هیات مذاکره کننده ایران به سرپرستی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور انجام ششمین دور از مذاکرات هسته ای با کشورهای عضو گروه 1+5 صبح امروز وارد وین شد.

در پنجمین دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 که از 26 تا 30 خرداد ماه در وین برگزار شد، دو طرف وارد نگارش متن توافق نهایی شدند که نام آن را ˈبرنامه اقدام مشترک جامعˈ گذاشتند.

مذاکرات وین 6 سخت ترین، فنی ترین و پیچیده ترین مرحله گفت و گو ها میان ایران و 1+5 و در عین حال طولانی ترین دوره مذاکراتی خواهد بود که طرفین مصمم هستند تا در این مرحله مذاکرات هسته ای را به نتیجه برسانند.

آساق**1611
کد N371478

وبگردی