آفتاب

چهار تروریست در شمال غرب پاکستان بازداشت شدند

چهار تروریست در شمال غرب پاکستان بازداشت شدند

اسلام آباد - ایرنا - نیروهای امنیتی پاکستان روز چهارشنبه چهار تروریست را در شهر ˈپیشاورˈ مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور بازداشت و موفق به کشف مقادیر زیادی مواد منفجره و مهمات از آنان شدند.

به گزارش ایرنا،رسانه های پاکستانی به نقل ازمنابع پلیس پیشاور گزارش دادند:نیروهای پلیس امروز در حوالی جاده ˈکوهاتˈدرمنطقه ˈبادبیرˈ این شهر اقدام به توقف یک خودروی مشکوک کرده و پس از بازرسی متوجه عکس العمل غیرطبیعی سرنشینان آن شدند.

براساس این گزارش؛طی بازرسی فوری از خودروی موردنظر مقادیر زیادی مواد منفجره، مهمات، سلاح و چند قبضه نارنجک جنگی کشف و سریعا چهار نفر از سرنشینان را نیز بازداشت کردند.

پلیس پیشاور اعلام کرد: افراد بازداشت شده پیشتر به دلیل ارتکاب جنایات سازمان یافته و دست داشتن در اقدامات تروریستی تحت تعقیب بوده اند.

رسانه های پاکستانی در گزارش دیگری به نقل از پلیس افزودند:نیروهای امنیتی روز چهارشنبه فرمانده گروه شبه نظامی ˈشاهدˈ مستقر در مناطق قبایلی و عامل اصلی تیراندازی اخیر به هواپیمای مسافربری در فرودگاه بین المللی شهر پیشاور را بازداشت کردند.

تیراندازی افرادناشناس ساعات پایانی سه شنبه شب سوم تیر(24 ژوئن)در باندفرودگاه بین المللیˈباچاخانˈ شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان به هنگام فرود هواپیما یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

فرودگاه بین المللی شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان در گذشته نیز چند بار هدف حمله تروریستی شبه نظامیان و اصابت موشک های آر.پی.جی هفت آنها قرارگرفته است.

پیش از این،حمله مرگبار شبه نظامیان به فرودگاه بین المللی شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان 19 خرداد (9 ژوئن)، جان دست کم 30 نفر از نیروهای امنیتی و مسوولان این فرودگاه را گرفت و به دنبال آن عملیات پاکسازی نظامیان و نیروهای پلیس نیز منجر به هلاکت تمام مهاجمان شد.

گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ موسوم به (تی تی پی) و شبه نظامیان ˈجنبش ازبکستانˈ وابسته به گروه تروریستی القاعده به طور مشترک مسوولیت حمله به فرودگاه کراچی را به عهده گرفته بودند.

آساق ** ا.ر.1547
کد N371449

وبگردی