آفتاب

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا:با تشکر از اسنودن، تروریست‌ها در حال تغییر ارتباط‌هایشان هستند

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا:با تشکر از اسنودن، تروریست‌ها در حال تغییر ارتباط‌هایشان هستند

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا تایید کرد، تروریست‌ها برای اجتناب از روش‌های نظارت و جاسوسی این سازمان در حال تغییر رفتارها و ارتباط‌هایشان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آدمیرال مایکل راجرز، رئیس جدید آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت، وی برخلاف نگرانی‌های مطرح شده در سال گذشته میلادی معتقد است که آژانس امنیت ملی آمریکا با وجود افشاگری‌های ادوارد اسنودن مقاطعه کار سابق و افشاگر این آژانس همچنان می‌تواند به عملیات‌های موثر خود برای حفاظت از آمریکا و منافعش ادامه دهد.

وی افزود: گروه‌هایی را دیده‌ام که نه تنها درباره تغییرات صحبت می‌کنند بلکه تغییرات را اعمال کرده‌اند. با این وجود گمان نمی‌کنم که اوضاع خیلی بد باشد.

بیش از یک سال پیش اسنودن هزاران مدرک محرمانه را در حالی که در آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد، ربود و سپس آن‌ها را افشا کرد. افشای این مدارک از تعدادی از روش‌های محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برداشت و بسیاری از آن‌ها به عنوان نقض حریم شخصی شهروندان آمریکایی تلقی شدند.

مشاجره‌های بسیاری در راستای حمایت و محکوم کردن اقدامات اسنودن وجود دارد و یکی از معتبرترین مشاجره‌ها علیه این افشاگری‌ها این مساله است که تروریست‌ها به منظور اجتناب از تاکتیک‌های نظامی آژانس امنیت ملی آمریکا، رفتار خود را تغییر می‌دهند. آژانس امنیت ملی آمریکا در حال حاضر تایید کرده که این مساله حقیقت دارد اما آنقدرها همه جدی نیست که باعث ترس و نگرانی مردم شود.

زمانی که اسنودن برای اولین بار تعدادی از این مدارک محرمانه را افشا کرد، بسیاری از مردم گفتند، تروریست‌ها از این اطلاعات برای تغییر رفتار و ارتباطات خود استفاده می‌کنند. در نتیجه این اقدام، تهدیدها نسبت به آمریکا و متحدانش به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N371346

وبگردی