آفتاب

سرتیپ اسماعیلی: یکی از مشکلات تکفیری‌ها عدم فهم صحیح قرآن است

سرتیپ اسماعیلی: یکی از مشکلات تکفیری‌ها عدم فهم صحیح قرآن است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه "در برخی کشورها، تکفیری‌ها به علت عدم فهم صحیح و عمیق از قرآن، آشوب و درگیری ایجاد کرده‌اند"، گفت: لازم است برای اینکه بتوانیم در صحنه اینگونه نبردها موفق عمل کنیم، مفاهیم قرآنی را به خوبی درک کنیم و در زندگی خود به کار بندیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در بازدید از کلاس‌های قرآن قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش ضمن مثبت ارزیابی کردن روند برپایی این کلاس‌ها اظهار کرد: نگاهی که به کلاس‌های قرآنی در قرارگاه شده، نگاه تعمقی است نه یک دید ویترینی. ما باید از قرآن برای ارتقای اسلام واقعی استفاده کنیم نه اسلام آمریکایی که امروز تکفیری‌ها مدعی آن هستند.

اسماعیلی افزود: قرآن برکت است و مانند قطرات باران که به دل کویر می‌بارد، موجب رشد و زندگی می‌شود و امروز به یاری خداوند و تلاش مجموعه عقیدتی و سیاسی در قرارگاه پدافند هوایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی یک رشد چشمگیر بوجود آمده است و این رشد موجب ارتقای روحیه معنوی در کارکنان شده است.

همچنین رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی در این مراسم گفت: همه ما باید شکرگذار خداوند باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که علاوه بر اینکه کار نظامی انجام می‌دهیم، به تعلیم و تعلم قرآن هم پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری اضافه کرد: در زندگی فرصت‌های بی‌شماری در اختیار انسان قرار می‌گیرد که نحوه برخورد انسان‌ها با این فرصت‌ها متفاوت است. برخی از این فرصت‌ها به خوبی استفاده می‌کنند و برخی دیگر قدر آن را نمی‌دانند.

وی خطاب به سربازان گفت: شما عزیزان سرباز چند فرصت دارید که یکی از آنها جوانی است که باید از آن نهایت استفاده را ببرید و فرصت دیگری که در اختیار شماست فرصت سربازی است که جوانان مدتی را در کنار هم باشند و لباس قدرت اقتدار و دفاع از نظام اسلامی را به تن کنند و کنار یکدیگر یک زندگی سربازی داشته باشند.

انصاری در پایان، تعلم قرآن را فرصت دیگری دانست که در اختیار سربازان قرار دارد و افزود: در کشورهای دیگر کمتر دیده می‌شود که برای سربازان کلاس قرآن بگذارند و این موقعیت مغتنمی است برای مأنوس شدن و آشنایی با قرآن که در اختیار شما سربازان عزیز قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N371299

وبگردی