آفتاب

نشست چهارجانبه در برلین همزمان با تشدید درگیری ها در اوکراین

نشست چهارجانبه در برلین همزمان با تشدید درگیری ها در اوکراین

تهران-ایرنا- در حالیکه وزیران امور خارجه روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان امروز در برلین برای یافتن راهکاری به منظور پایان بحران اوکراین دیدار می کنند، درگیری ها با پایان یافتن آتش بس 10 روزه از روز سه شنبه از سرگرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدای روسیه، ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) برای دیدار با وزیران امور خارجه فرانسه، آلمان و اوکراین و یافتن راهکاری به منظور حل بن بست سیاسی کی یف - مسکو به برلین می رود.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که لاوروف شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی با ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ از طرح وی برای دیدار در برلین حمایت کرد.

وی گفت: برای بازگرداندن شرایط به روند مذاکرات، با پیشنهاد فرانک اشتاین مایر به منظور برگزاری نشستی روز دوم ژوئیه (11 تیر) در برلین با حضور وزرای امور خارجه روسیه، فرانسه و اوکراین در برلین با توجه به دستاوردهای گفت وگوهای تلفنی روزهای 30 ‍ژوئن و اول ژوئیه (9 و 10 تیر) بین رهبران چهار کشور، موافقت شد.

وی افزود: لاوروف و اشتاین مایر وضعیت اوکراین را بعد از مخالفت ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین برای تمدید آتش بس بررسی کردند.

گفت و گوهای چهارجانبه وزیران امور خارجه 4 کشور یادشده در حالی مطرح می شود که نیروهای دولت اوکراین حمله علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه را تشدید کرده اند.

سخنگوی ارتش اوکراین گفت: جدایی طلبان با پرتاب موشک دوش پرتاب یک فروند هواپیمای جنگی ˈسوخوˈ حمله کرده و به آن آسیب رساندند؛ در حالیکه یک نیروی مرزبانی اوکراین نیز در ساعات اولیه امروز در مرز روسیه در حمله خمپاره ای کشته شد.

ˈالکساندر تورچینوفˈ رییس مجلس اوکراین گفت: نیروهای مسلح و گارد ملی به حمله علیه تروریست ها ادامه می دهند. اقدامات ارتش ما کارآمد و نتیجه بخش بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی ˈروماندی نیوزˈ سوئیس نیز گزارش داد که جدایی طلبان هوادار روسیه سه شنبه شب یک ایستگاه بازرسی مرزی را در شرق اوکراین هدف قرار دادند.

در این حمله به ایستگاه مرزی ˈنووآزوسک/ Novoazovskˈ در منطقه دونتسک حدود 20 راکت شلیک شده و به کشته شدن یکی از سربازان اوکراینی و زخمی شدن 10 تن دیگر از آنان منجر شد.

اروپام**9157**9053 **1010
کد N371234

وبگردی