آفتاب

مقام امنیتی روس: مشاوران آمریکایی سیاست اوکراین را تعیین می کنند

مقام امنیتی روس: مشاوران آمریکایی سیاست اوکراین را تعیین می کنند

مسکو- ایرنا- معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: مشاوران آمریکایی در اوکراین فعالیت گسترده دارند و سیاست و راهبرد این کشور را تعیین می کنند.

به گزارش ایرنا، یوگنی لوکیانف روز چهارشنبه به ریانووستی گفت: با اطمینان می توان گفت در اوکراین فقط مزدوران آمریکایی فعالیت نمی کنند بلکه مشاوران از واشنگتن در این کشور فعال هستند.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه از حضور گسترده مقام ها و ماموران ارشد جاسوسی و نهادهای امنیتی آمریکا در اوکراین خبر داد.

وی افزود: این افراد فقط به ارائه مشاوره به سران اوکراین اکتفا نمی کنند بلکه سیاستی را تعیین می کنند که مقام های اوکراینی در چارچوب آن تصمیم گیری می کنند.

مقام روس گفت: روسیه خود تجربه حضور چنین مشاورانی از آمریکا را در گذشته دارد و رییس جمهوری روسیه در ماه آوریل از فعالیت مشاوران آمریکایی در روسیه در دهه ۱۹۹۰ میلادی از جمله ارائه مشورت به آناتولی چوبایس معاون سابق رییس جمهوری روسیه در امر خصوصی سازی مراکز صنعتی و اقتصادی کشور پرده بر داشت.

رسانه های روسی در ماه های اخیر بارها از حضور مشاوران آمریکایی در اوکراین خبر داده بودند.

این رسانه ها از جمله به اختصاص یک طبقه از سازمان امنیت اوکراین به فعالیت مشاوران و عوامل جاسوسی آمریکایی خبر داده بودند.

در گزارش های دیگری از رسانه های روسی از کشته شدن حدود 140 نفر آمریکایی از جمله بیش از20 نفر از ماموران سازمان سیا در نبردهای شرق اوکراین خبر داده شده بود.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1064
کد N370683

وبگردی