آفتاب

کره جنوبی درخواست کره شمالی برای پایان دادن به خصومت ها را رد کرد

کره جنوبی درخواست کره شمالی برای پایان دادن به خصومت ها را رد کرد

تهران - ایرنا - گزارش دریافتی روز چهارشنبه حاکی است وزارت اتحاد کره جنوبی پیشنهاد کره شمالی برای پایان دادن به خصومت ها در شبه جزیره کره و توقف رزمایش های نظامی مشترک سئول با واشنگتن را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از سئول، این وزارتخانه که مسوول امور بین دو کره است، با انتشار بیانیه یی مدعی شد این درخواست کره شمالی از صداقت کافی برخوردار نیست.

در بیانیه همچنین با اشاره به آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی گفته شده است که ˈپیونگ یانگˈ با انجام این آزمایش ها جو صلح آمیز شبه جزیره کره را خدشه دار می کند.

این چندمین بار است که کره جنوبی درخواست کره شمالی را برای پایان دادن به خصومت و تنش های فیمابین در شبه جزیره کره رد می کند.

کره شمالی پیش از نیز بارها خواستار توقف رزمایش های نظامی کره جنوبی با آمریکا جهت ازمیان بردن جو تنش آمیز در منطقه شده اما ˈسئولˈ کماکان به برگزاری این رزمایش ها مبادرت کرده است.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز گذشته با انتشار بیانیه یی خواستار توقف رزمایش نظامی سال جاری ˈسئولˈ و ˈواشنگتنˈ شد.

برگزاری رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه ؛ از چالش های اساسی کره شمالی در این شبه جزیره به حساب می آید.

همچنین حضور 28 هزار و 500 نیروی ارتش آمریکا در کره جنوبی عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی تاکنون در شرایط نه جنگ و نه صلح بسر می برند به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

آمریکا نیز که راهبرد بازگشت نظامی به منطقه آسیا و اقیانوسیه و مهار چین را دنبال می کند سناریوهای گوناگونی از جمله دامن زدن به اختلافات سرزمینی و برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای منطقه را به اجرا درآورده است.

آساق 1450**1392
کد N370566

وبگردی