آفتاب
با پیش‌بینی درباره جلسه امروز پارلمان؛

عکاظ: رئیس جمهور لبنان بین سپتامبر تا اکتبر انتخاب می‌شود

عکاظ: رئیس جمهور لبنان بین سپتامبر تا اکتبر انتخاب می‌شود

منابع آگاه در لبنان فاش کردند که جلسه امروز (چهارشنبه) پارلمان لبنان که قرار است برای انتخاب رئیس جمهور این کشور برگزار شود به حد نصاب نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع سیاسی در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ عنوان داشتند: انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر صورت می‌گیرد و این بیشترین زمانی است که تمامی گروه‌ها باید در خصوص شخصیت رئیس جمهور به توافق دست یابند.

منابع عنوان داشتند: سخنانی که پیرامون برگزاری انتخابات پارلمانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود سخنانی بی‌ارزش است چرا که پارلمان کنونی لبنان رئیس جمهور جدید را انتخاب خواهد کرد و یقینا دوره فعالیت این پارلمان تمدید خواهد شد.

منابع اظهار کردند: در جلسه امروز پارلمان چیزی محقق نخواهد شد و این جلسه همچون جلسات پیشین خواهد بود و در آن تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسیده و رئیس جمهور انتخاب نمی‌شود.

جلسه امروز پارلمان هشتمین جلسه از زمان پایان ریاست جمهوری میشل سلیمان در 25 مه گذشته است.

پیشتر میشل عون رئیس فراکسیون اصلاح و تغییر این طرح را داد که قانون اساسی لبنان اصلاح شده و رئیس جمهور مستقیما از سوی مردم انتخاب شود اما گروه‌های 14 مارس به ویژه جریان المستقبل با این طرح مخالفت کردند.

در همین راستا سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه از نمایندگانی که جلسات پارلمان را تحریم کرده و در آن حضور می‌یابند خواست تا در جلسه امروز حضور یافته و نشست‌ها برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم نکنند.

انتهای پیام

کد N370517

وبگردی