آفتاب

ژنرال دمپسی: در حال ارزیابی عملکرد نیروهای آمریکایی در عراق هستیم

ژنرال دمپسی: در حال ارزیابی عملکرد نیروهای آمریکایی در عراق هستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: نقش کلیدی سربازان آمریکایی در عراق این است که ارزیابی کنند آیا سربازان عراقی می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و آیا رهبران این کشور مطمئن هستند می‌توانند کارشان را به خوبی انجام دهند یا خیر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از سخنرانی به خبرنگاران گفت: حدود 750 سرباز آمریکایی در عراق هستند که کار عمده‌شان تعیین این مساله است که آیا آمریکا باید برای کمک به عراق در مقابله با اقدامات شبه نظامیان و تروریست‌ها وارد عمل شود یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رهبران عراقی مطمئن هستند که می‌توانند کارشان را به خوبی انجام دهند یا خیر گفت: زمانی که ارزیابی خود را از شرایط و اوضاع سربازان و نیروهای عراقی تکمیل کنیم می‌توانیم درباره کمکها و حمایتهای بعدی از عراق تصمیم گیری کنیم. نقش کلیدی دیگر سربازان آمریکا در عراق تامین امنیت بیشتر در سفارت آمریکا در بغداد و سایر نقاط این شهر از جمله فرودگاه بین المللی بغداد است.

ژنرال دمپسی افزود: ارزیابی آمریکا از کمک به عراق در حالی صورت می‌گیرد که رهبران سیاسی این کشور در تلاش برای تشکیل یک دولت جدید هستند. توانایی آن‌ها در یافتن سازش سیاسی با سایر گروه‌ها و ارایه طرحی جامع به مردم عراق یک فاکتور مهم در تعیین این مساله است که ما چه کاری را باید انجام دهیم.

دمپسی اوایل روز سه شنبه با همتایانش از ژاپن و کره جنوبی درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای و تحرکات اخیرکره شمالی گفت‌وگو کرد و گفت: تغییرات شگرفی در اقیانوسیه رخ داده و این فرصتی برای ما به منظور گفت‌وگو درباره این مسائل است.

انتهای پیام

کد N370306

وبگردی