آفتاب

درخواست 4 عضو مجلس ملی فرانسه از اعضای پارلمان: از منافقین دوری کنید

درخواست 4 عضو مجلس ملی فرانسه از اعضای پارلمان: از منافقین دوری کنید

چهار تن از نمایندگان عضو کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه از اعضای پارلمان و مقامات این کشور خواستند که از گروهک تروریستی منافقین دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت مجلس ملی فرانسه، در جلسه کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه، فیلیپ کوشه از اعضای کمیسیون امور خارجه عنوان کرد:" از تمامی همکاران از صمیم قلب تقاضا می‌کنم که در پاسخ‌های‌شان به اصرار و دعوت مکرر گروهک مجاهدین خلق نهایت احتیاط را به خرج دهند. اعضای پارلمان فرانسه می‌دانم که اینها امکانات و ارتباط قوی و بسیار زیادی در فرانسه دارند ولی این نکات به هیچ وجه نماد جایگاه آنها در ایران نیست."

ژاک میارد، عضو دیگر کمیسیون امور خارجه نیز ضمن تایید سخنان فیلیپ کوشه افزود: ما باید مراقب باشیم. مجاهدین خلق خشن بوده و از همین رو کاملا در ایران بی‌اعتبار هستند.

بنابر گزارش انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، خانم الیزابت گیگو، رییس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه نیز به شدت توصیه کرد تا از این سازمان دوری شود.

الن مارسود از دیگر اعضای کمیسیون هم موافقت خود را با ضرورت دوری جستن از منافقین عنوان کرد.

وی در جریان گفت‌وگو با دیگر اعضای کمیسیون گفت: من هم با این صحبت‌ها کاملا هم نظر هستم.

گروهک تروریستی منافقین به دلیل ساختار فرقه‌ای، سابقه و ماهیت تروریستی‌اش مورد انتقاد سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری است.

چند روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن از گروهک منافقین به عنوان یک گروهک خشن، غیر دموکراتیک و خشن یاد کرد.

انتهای پیام

کد N370260

وبگردی