آفتاب

گفت‌و‌گوی پوروشنکو و وزیر خارجه سوئد درباره اجرای توافق اتحادیه اروپا-اوکراین

گفت‌و‌گوی پوروشنکو و وزیر خارجه سوئد درباره اجرای توافق اتحادیه اروپا-اوکراین

رئیس‌جمهوری اوکراین و وزیر امور خارجه سوئد طی دیداری درباره اوضاع منطقه دونباس و اجرای توافق تجاری و همکاری با اتحادیه اروپا گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از صدای روسیه، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان دیدار با کارل بیلدت، وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که آماده بازگشت آتش‌بس در منطقه دونباس است و خواستار حمایت بین‌المللی از کی‌یف برای تحقق اجرای توافق‌نامه تجاری و همکاری با اتحادیه اروپا شد.

در برنامه صلح 27 ژوئن که توسط پوروشنکو ارائه شد و روز دوشنبه و با وجود تمدید 72 ساعته پایان یافت، آتش‌بس دوجانبه و کنترل معتبر بر مرز اوکراین- روسیه با نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا به عنوان ناظر گنجانده شده است.

همچنین آزادی تمام گروگان‌ها و آمادگی برای آغاز مذاکرات به منظور تحقق برنامه صلح رئیس جمهوری اوکراین نیز در میان این شرایط است.

در جریان این دیدار، پوروشنکو همچنین تمایل خود را برای مشاوره گرفتن از نمایندگانی از اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین بر سر مسائل اقتصادی به منظور امضای نهایی توافق‌نامه تجاری و همکاری با اتحادیه اروپا به تاریخ 11 ژوئیه سال جاری ابراز داشت.

انتهای پیام

کد N370039

وبگردی