آفتاب

روبرتو کارلوس: جام جهانی تا حالا بی عیب و نقص پیش رفته/ بیش‌تر از همه جیمز رودریگس مرا شگفت‌زده کرد

روبرتو کارلوس: جام جهانی تا حالا بی عیب و نقص پیش رفته/ بیش‌تر از همه جیمز رودریگس مرا شگفت‌زده کرد

روبرتو کارلوس اسطوره برزیلی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی اسپانیا (EFE) در مورد جام جهانی حرف هایی به میان آورد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين؛ كارلوس در مورد خیلی چیزها نظر داده از حذف زودهنگام اسپانیا و انتقادها به ایکر کاسیاس گرفته تا شگفتی های این جام و بازی نه چندان قابل قبول برزیل ...

   فکرش را می کردی که اسپانیا در یک هشتم نهایی نباشد؟

فکر می کردم به این مرحله برسد. به خاطر مربی اش، کیفت کاری اش و خیلی چیزهای دیگر. من نم توانم در مورد مشکلات این تیم حرف بزنم چون از درونش خبر ندارم. اما به هر حال خیلی عافلگیرکننده بود و یک اتفاق خیلی عجیب و غریب افتاد چون اسپانیا نه بازی هایش را برد و نه مثل دو دوره یورو و جام جهانی قبلی بازی کرد ... ما در برزیل می گوییم که وقتی تیمی می برد، همه بازیکنان در آن سهیم هستند و وقتی می بازد هم همین طور. در مورد ایکر خیلی حرف ها زده شد. شاید او روی فرم نبود اما بقیه تیم هم به او کمکی نکرد.

فکر می کنی عصر «تیکی تاکا» پایان یافته؟

نه عصر بازی این تیم به پایان رسیده و نه تیکی تاکا. اسپانیا روش بازی خودش را دارد که شبیه بازی برزیل است. پاسکاری های زیاد و ارائه بازی زمینی، روشی که شکل گیری اش به دهه 70 برمی گردد.

اما برزیل در این جام جهانی این طوری بازی نمی کند ...

درست است. الان این طوری بازی نمی کند اما روش بازی در درورن خود تیم است و آن جا ادامه پیدا می کند. این که تیم خوب بازی نمی کند، نشانه خوبی نیست اما از طرفی توانسته تا یک چهارم پیش برود و این نکته مثبتی است. من در جام کنفدراسیون ها در کنار این تیم بودم و جو بسیار خوبی آنجا دیدم. شاید خوب بازی نکنند اما در زمین درست مثل یک خانواده، هر کاری برای خوب پیش رفتن اوضاع انجام می دهند.

چه چیز این جام بیش از همه شگفت زده ات کرد؟

جیمز رودریگس واقعا شگفت زده ام کرد.  برزیل هم هنوز به اوج خودش نرسیده.  انگلیس، اسپانیا و ایتالیا، تیم ها قدرتمندی که حذف شدند هم البته توجه ها را به خودشان جلب کردند.

تا اینجای جام جهانی را چه طور دیدی؟

قبل از شروع بازی ها همه نگران ورزشگاه ها، اوضاع امنیت کشور و چیزهای شبیه به این بودند. اما به نظر من همه چیز بی عیب و نقص پیش رفته.

252 43

  

کد N369934

وبگردی