آفتاب

کره شمالی دو موشک کوتاه برد شلیک کرد

کره شمالی دو موشک کوتاه برد شلیک کرد

پکن - ایرنا - کره شمالی روز چهارشنبه به رغم پیشنهاد توقف اقدام های نظامی خصومت آمیز بین پیونگ یانگ و سئول، دو موشک جدید کوتاه برد به سمت آب های کره جنوبی شلیک کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد کره شمالی روز چهارشنبه یک روز پس از پیشنهاد کاهش تنش ها در منطقه دو موشک کوتاه برد به سمت آب های سواحل شرق این کشور شلیک کرده است.

ˈهان مین کوکˈ دفاع جدید کره جنوبی روز گذشته تهدید کرد در صورت مواجهه این کشور با هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی، سئول بدون هیچ گذشتی به این اقدامات تحریک آمیز پاسخ خواهد داد.

کره شمالی روز جمعه گذشته سه موشک و بامداد یکشنبه نیز دو موشک کوتاه برد خود را به سمت آب های شرقی کره جنوبی شلیک کرده بود.

کره شمالی خواستار لغو رزمایش های نظامی سالانه کره جنوبی با آمریکا به منظور پایان دادن به خصومت های جاری در شبه جزیره کره شد. این رزمایش مردادماه برگزار می شود.

کمیسیون دفاعی کره شمالی نیز هفته جاری پیشنهاد داد دو کره از 13 تیر که چهل و دومین سالروز انتشار بیانیه مشترک تاریخی اتحاد دو کره در سال 1972 میلادی است، اقدام های نظامی خصومت آمیز علیه یکدیگر در مناطق مرزی و نیز جنگ روانی فیمابین را متوقف کنند.

پرتاب موشک های کره شمالی به سمت آب های همسایه جنوبی این کشور از اسفند ماه سال گذشته و همزمان با انجام رزمایش آمریکا و کره جنوبی تشدید شد.

کره شمالی به طور مرتب موشک ها و توپخانه هایش را مورد آزمایش قرار می دهد تا هم میزان کارایی این سلاح ها را بررسی و هم نسبت به تحولات گوناگون درسئول و واشنگتن ابراز خشم کند.

چین نیز درپی آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی از تمامی طرف های درگیر در شبه جزیره کره خواسته است به دنبال کاهش تنش ها در این شبه جزیره باشند.

کره شمالی به تازگی تهدید کرده است قصد دارد چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد.

آساق**1611
کد N369897

وبگردی