آفتاب
رئیس جمهور در ضیافت افطاری با ایتام کمیته امداد:

بهترین خانه خانه ای است که در آن یتیمی احسان شود

بهترین خانه خانه ای است که در آن یتیمی احسان شود

رئیس جمهور گفت: بهترین خانه از دیدگاه پیامبر اسلام خانه ای است که در آن یتیمی احسان ونیکوکاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر رئیس جمهور همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان در دیدار و ضیافت افطاری با ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره)با اشاره به اینکه خداوند بزرگ را سپاسگزارم را که امشب من و همراهانم میهمان سفره کمیته امداد هستیم، گفت: خداوند مقام امام را متعالی بگرداند به خاطر همه قدمهای مهمی که برای این کشور، ملت و مسلمانها برداشت و یکی از آن قدمهای مهم دستور تاسیس کمیته امداد بود.

وی گفت: آنهایی که کوتاه می بینند و کوتاه می اندیشند و آینده را آینده بلندی نمی بینند معمولا خانواده های محدود و کوچکی دارند. فردی با همسرش، پدرش، مادرش، فرزندانش، یک خانواده کوچک و زندگی کوچک را در داخل همان خانه کوچک و خانواده کوچک می بنیند اما آنهایی که بلنداندیش هستند و آینده بلند انسانیت و بشریت را در پیشگاه خود می بینند خانواده بزرگی هستند به بزرگی یک کشور، ملت و گاهی به بزرگی همه انسانها و جامعه انسانی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فرد هر چه بلندنظر تر باشد خانواده و جمع وابسته به خود را عظیم تر و بلندتر می بیند، ادامه داد: اگر ما کل کشور و جامعه را خانواده خود ببینیم با یک دید وسیعی به جامعه خود نگاه کرده ایم.

گفت: همانگونه که قرآن مجید همه مسلمانان را اعضای یک خانواده می داند اگر همه ما برادر و اعضای یک خانواده هستیم الزامات فراوانی در کنار آن هست، همه را عضو خانواده، برادر، خواهر و  اعضای یک خانواده بزرگ دیدن، دید ما نسبت به افراد جامعه و جامعه را متفاوت می کند.

رئیس قوه مجریه افزود: در یک خانواده بزرگ مشکلات هم فراوان است مسائل و مصادیق سختی ها و گرفتاریها هم زیاد است و اگر ما لااقل جامعه ایران را یک جامعه واحد و کل کشور ایران را یک خانه و خانواده ببینیم می توانیم نسبت به وظایف و بار رسالتی که بر دوشمان هست احساس بهتری کنیم.

وی گفت: همه فرزندان جامعه ما فرزندان خودمان هستند، همه پسران و دختران که در جامعه ما دچار مشکل می شوند و حوادثی برای خانواده آنها پیش می آید اگر همه را اعضای خانواده خود ببینیم مخصوصا فرزندانی که پدر یا پدر و مادر خود را از دست داده اند و یا پدر و مادر آنها در شرایطی هستند نمی توانند بار مسئولیت تربیت و اداره زندگی آنها را بر دوش بکشند را به عنوان فرزندان خود تلقی می کنیم و آنها هم باید احساس کنند در جامعه و کشوری که زندگی می کنند کمبودی ندارند بخصوص کمبود عاطفی ندارند.

روحانی با اشاره به اینکه همه توجه دین اسلام به ایتام است گفت: بهترین خانه از دیدگاه پیامبر عظیم الشان اسلام خانه ای است که در آن یتیمی احسان و نیکوکاری شود، اگر خانه بزرگی بنام کمیته امداد احسان و ایتام را به دوش بگیرد بهترین خانه است.

وی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و دولت هم در زمینه کمک به خانواده هایی که دچار سختی و مشکلات هستند وظیفه بزرگی بر دوش خود می داند و به سهم خود از همه اعضای کمیته امداد به این خاطر تشکر می کند که بار سنگین این چنینی را به دوش گرفته اند.

رئیس جمهور افزود: دولت وظیفه خود می داند که برای این گونه امور به کمیته امداد کمک کند البته این گونه امور کاری نیست که دولتیان بتوانند به خوبی انجام دهند، این کار ، کار ملت و مردم است. مردم باید این کار را عظیم را بر دوش بگیرند و دولت هم باید کمک کند.

روحانی خاطرنشان کرد: تمام کارهایی که توسط جمع ها و سازمانهای مردم نهاد انجام می شود با یاری دولت حتما بهتر از خود دولت انجام می شود این کار بزرگ و عظیم نعمت بزرگی است که خدا عنایت کرده. شکر گذار خدا باشید و ما هم افتخار می کنیم که به عنوان دولت یار و در کنار شما باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افتخار همه ما این است که فرزندان این مرز و بوم زندگی راحتی داشته و به آینده خود مطمئن باشند و بدانند آینده خوبی پیش روی آنهاست. البته اتکای همه ما به خداوند بزرگ است. ما در این کار بزرگ همه دست به دست هم دهیم.

به گزارش مهر پس از سخنان رئیس جمهور در جمع ایتام نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام حسن روحانی اقامه شد.

 

کد N369754

وبگردی