آفتاب
حاشیه های مراسم روز صنعت و معدن؛

والله، بالله، تالله سال های 84 تا 92گذشت

والله، بالله، تالله سال های 84 تا 92گذشت

تهران- ایرنا- مراسمی مهم امروز همزمان با دهم تیرماه در سالن اجلاس سران با حضور رییس دولت تدبیر و امید و صدها تن از صنعتگران و فعالان بخش خصوصی با عنوان آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، روز صنعت و معدن امروز (سه شنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس قوه مجریه، مسوولان بخش صنعت و معدن کشور، صدها تن از فعالان این بخش و اعضای اتاق های بازرگانی، و خانه صنعت و معدن برپا شد.

در این مراسم که علاوه بر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری حضور داشتند، روحانی از 11 برگزیده این بخش تجلیل کرد.



**مجری در ابتدای این مراسم خطاب به سخنرانان و حاضرین گفت: رییس جمهوری برای این همایش به ما دو ساعت فرصت داده اند که این فرصت بسیار مغتنم و عالی است، بنابراین از سخنرانان خواهش می کنم فقط به پنج دقیقه سخن گفتن اکتفا کنند.



** این سخن مجری گویی چندان مورد توجه سخنرانان قرار نگرفت و بیان مطالب و سخنان آنها در حضور رییس جمهوری بیش از پنج دقیقه و حتی تا 15 دقیقه طول کشید.



**غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نخستین سخنران این مراسم بود که حضور رییس جمهوری را نشان توجه وی به بخش صنعت و معدن دانست و گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور حضور شما را در این جمع غنیمت می شمارند و انتظار دارند پس از این مراسم شاهد روند رو به بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد کشور باشند.



**سهل آبادی رییس خانه صنعت و معدن ایران سخنران بعدی بود که در ابتدای سخنان خود گفت: به نمایندگی از جامعه کار و تولید در خدمت شما هستم و می خواهم اعلام کنم دولت با همکاری اصحاب صنعت و معدن می تواند راهکارهای مقبولی را برای رفع مشکلات به جای مانده در این حوزه ارایه کند.



** هنگامی که سخنان رییس خانه صنعت و معدن از زمان تعیین شده بشتر شد، به وی اعلام کردند که فرصت سخنرانی وی اتمام یافته است، وی نیز رو به رییس جمهوری اظهارداشت: آقای رییس جمهوری، من به نمایندگی از بسیاری اینجا سخن می گویم و سپس رو به مجری ادامه داد: سر جدم به من اجازه دهید 2، 3، 4 یا دقیقه دیگر سخن بگویم که این شیوه بیان وی حضار را به خنده انداخت.



**سهل آبادی گفت: روز صنعت و معدن را امسال در حالی برگزار می کنیم که یک سال از فعالیت دولت تدبیر و امید می گذرد و امیدواریم این امید همچنان در جامعه صنعتگران و معدنکاران ما تداوم یابد.

وی همچنین روحانی را رییس جمهوری محبوب، صلح طلب و زیبا خطاب کرد که با تشویق حاضرین همراه شد، روحانی نیز با یک لبخند به این جمله رییس خانه صنعت و معدن پاسخ گفت.



**سخنران بعدی محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران بود که وی با ابراز خرسندی از حضور رییس جمهوری در بین فعالان صنعتی و اقتصادی کشور گفت: باید از حضور شما قدردانی کرد که با این مشغله کاری نشان دادید صنعت و معدن کشور را رکن اساسی اقتصاد می دانید.

بهرامن افزود: برای این که بتوانیم از سخنان رییس جمهوری بهره کامل ببریم تنها به برخی از محورها اشاره می کنم اما کل سخنانم را به صورت مکتوب تقدیم رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهم کرد.



**پس از سخنان فعالان حوزه صنعت و معدن کشور نوبت به وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید که وی نیز همانند سخنرانان پیشین خود حضور رییس جمهوری در جمع صنعتگران، معدنکاران و تولیدکنندگان را غنیمت شمرد و از حضور وی در این مراسم تشکر کرد.



**رییس جمهوری نیز سخنرانی 50 دقیقه ای خود را با تبریک ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، بهار قرآن و ماه شب های عزیز قدر و ایام احترام به مولای متقیان علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) آغاز کرد.

وی افزود: همچنین روز صنعت و معدن روز تلاشگران، تولیدگران، صنعتگران، کارآفرینان و آنها که کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده اند و می دهند، صمیمانه تشکر می کنم و این روز را خدمت شما تبریک می گویم.



** سخنان رییس جمهوری طولانی و جمله به جمله آن مهم بود و بسیاری از بخش های سخنان وی با تشویق حضار همراه شد.



** روحانی در آن بخش از سخنان خود که درباره عزم و اراده همگانی برای توسعه صنعت کشور سخن می گفت؛ افزود: می توانیم و اراده لازم را برای این کار داریم، دست به دست هم دهیم و سرمایه های خود را داخل کشور کنیم. والله، بالله و تالله سال های 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نمی شود. این سخنان رییس جمهوری نیز با تشویق حاضرین همراه شد.



**روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت یازدهم خود را خادم مردم می داند و هیچ تصمیم فردی بدون مشورت و شور اتخاذ نمی کند و آن هم با شوراهای چندباره؛ و اگر تصمیمی را اعلام می کند و اشتباه بود، برای آنهایی که دولت را نقد کنند و فریاد بکشند که دولت اشتباه کرده است ما احترام و تواضع کرده و دست آنها را می بوسیم.

سیام**9012**1574**1336
کد N369423

وبگردی