آفتاب

آخرین اخبار و تحولات عراق

آخرین اخبار و تحولات عراق

تهران - ایرنا - حمله خمپاره ای تروریست های داعش به حرم امامین عسکریین (ع) و برگزاری نخستین نشست مجلس عراق از مهم ترین اخبار و رویدادهای این کشور در 24 ساعت گذشته بوده است.

* تروریست های داعش 6 خمپاره به سمت مرقد امامین عسکریین شلیک کردند

پایگاه خبری ˈنهرین نتˈ روز سه شنبه گزارش داد: باقی مانده های نظام بعث عراق و تروریست های داعش 6 خمپاره به سمت مرقد امامین عسکریین علیهما السلام در سامرا شلیک کردند که یکی از آن ها به صحن حرم اصابت کرد.



*نخستین جلسه مجلس جدید عراق آغاز شد

نخستین جلسه مجلس جدید عراق روز سه شنبه شد.

در نخستین جلسه مجلس جدید عراق که امروز (سه شنبه) برگزار شد، نمایندگان جدید سوگند قانونی یاد می کنند و پس از آن رییس مجلس و معاونان وی انتخاب خواهند شد.



* 500 کارگر ترک هنوز در عراق باقی مانده اند

طی دو هفته گذشته 9 هزار و 500 کارگر ترک از عراق خارج شده اند، اما هنوز500 کارگر ترک در عراق باقی مانده اند.

به گزارش منابع خبری ترکیه، کارگران ترک با استفاده از فرودگاه های بغداد، نجف و بصره، همچنین فرودگاه های اردن و عراق به ترکیه منتقل شده اند.



* تروریست های داعش پرچم خود را بر بام کلیساهای موصل نصب کردند

یک منبع در داخل شهر ˈموصلˈ گفت که نیروهای تروریستی ˈداعشˈ دیشب با یورش به کلیساهای این شهر، پرچم های سیاه خود را بر بام آنها نصب کردند.



* نیروی هوایی عراق هشت خودرو تروریستها را منهدم کرد

سرهنگ ˈمصطفی حسن الطیبˈ فرمانده منطقه عملیاتی ˈآمرلیˈ عراق اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور با هدف قرار دادن مرکز تجمع تروریستها در روستای ˈالبوحسنˈ در این منطقه، هشت خودرو متعلق به آنها را نابود و سرنشینان آنها را به هلاکت رساند.



*سرکرده تروریست های داعش در کرکوک به هلاکت رسید

یک مقام امنیتی عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی، ˈابوبکر چچنیˈ فرمانده گروهگ تروریستی داعش در شهر کرکوک را به هلاکت رساندند.



*بیش از 50 تروریست در موصل عراق به هلاکت رسیدند

اداره مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: بیش از 50 نفر از عناصر گروه تروریستی ˈداعشˈ از جمله یکی از فرماندهان آنها در شرق شهر ˈموصلˈ به هلاکت رسیدند و تعدادی از خودروهای متعلق به آنها نیز منهدم شد.



* روزنامه آمریکایی: داعش به دنبال الحاق اجباری دیگر گروه ها به خود است

روزنامه ˈیو اس ای تودیˈ چاپ آمریکا، اعلام کرد: (گروهک تروریستی) داعش با میلیاردها دلار ثروت درصدد الحاق اجباری دیگر گروه های به خود و در غیر این صورت اعلام جنگ با آن هاست.



*142 تروریست داعش در عراق به هلاکت رسیدند

ارتش عراق در 24 ساعت گذشته 142 تروریست داعش را به هلاکت رسانده و ده ها دستگاه خودروی آنان را منهدم کرد.



* آمریکا 200 سرباز دیگر به عراق اعزام کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: با توجه به بی ثباتی روز افزون درعراق، آمریکا200سرباز دیگر برای حفاظت از سفارتخانه خود در بغداد، تاسیسات و همچنین فرودگاه بین المللی بغداد به این کشور اعزام کرد.



* برنامه کاری نخستین جلسه مجلس عراق اعلام شد

یک منبع آگاه در مجلس عراق اعلام کرد: مهم ترین برنامه کاری نخستین جلسه مجلس عراق، انتخاب رییس آن است.



* تازه ترین آمار سازمان ملل متحد از دو هزار قربانی تروریست ها در عراق

سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دست کم دو هزار و 417 عراقی در ماه ژوئن (خرداد/تیر) در درگیری ها کشته و دو هزار و 287 نفر زخمی شده اند.



* زیباری: دولت آینده عراق بر پایه نتیجه انتخابات تشکیل می شود

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که تشکیل دولت آینده این کشور بر اساس نتیجه انتخابات پارلمانی خواهد بود، نه بر پایه آنچه دیگران می خواهند و اراده می کنند.



* مقررات داعش برای زنان عراقی در موصل

گروهک تروریستی داعش تردد زنان بدون محرم را در موصل ممنوع کرد.



* مجلس عراق به دلیل وجود اختلاف جلسه خود را به سه شنبه بعد موکول کرد

ˈمهدی الحافظˈ رییس موقت مجلس عراق به دلیل اختلاف میان نمایندگان مجلس این کشور درباره مسایل مختلف، تصمیم گرفت جلسه بعدی مجلس را به سه شنبه آینده موکول کند.

خاورم/1275
کد N369238

وبگردی