آفتاب

22عضو یک باند تبهکار در مکزیک کشته شدند

22عضو یک باند تبهکار در مکزیک کشته شدند

مادرید - ایرنا - دست کم 22 تبهکار در جریان درگیری بین گروه تبهکار ˈجنگجویان متحدˈ و نیروهای امنیتی مکزیک در جنوب ایالت ˈمکزیکˈ این کشور کشته شدند.

روزنامه ˈمیلنیوˈ چاپ مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک، روز سه شنبه نوشت : دفتر امنیت عمومی ایالت مکزیک اعلام کرد درگیری عصر دوشنبه در روستایی موسوم به ˈآنکنا د لس کوریلسˈ در نزدیکی شهرˈتلتلایاˈ اتفاق افتاد و یکی از نیروهای امنیتی نیز در آن مجروح شد.

طبق اعلام این دفتر، ˈدرگیری هنگامی آغاز شدند که تبهکاران پس از اطلاع از حضور نیروها در محل به سوی آنها آتش کردند و این امر واکنش نیروهای امنیتی و تیراندازی متقابل بین آنها و تبهکاران را در پی داشت.

ˈنیروهای امنیتی مکزیک 40 قبضه سلاح و مقداری مهمات در محل درگیری کشف و ضبط کردند و سه زن در اسارت تبهکاران را نیز آزاد کردندˈ.

ایالت مکزیک در جنوب مرکزی کشور مکزیک واقع است و کل ایالت شهری مکزیکوسیتی پایتخت این کشور را در خود داد.

این دومین بار در ماه ژوئن (خرداد - تیر) است که نیروهای امنیتی با تبهکاران این ایالت درگیر می شوند. نخستین آن در شهر ˈتماس کالتپکˈ بود که دو مامور امنیتی و یک تبهکار کشته شدند.

خشونت ها در چندین شهر ایالت مکزیک، باعث راه اندازی ˈطرح استراتژیکیˈ از روز31 مارس (11فروردین) شد که دولت مکزیک طبق آن حضور پلیس فدرال را دو برابر کرد و شمار ماموران نیرهای مسلح را برای عملیات های هماهنگ شده افزایش داد.

اروپام **1234**1479 ** 1064
کد N368865

وبگردی