آفتاب

تازه ترین آمار سازمان ملل متحد از دو هزار قربانی تروریست ها درعراق

تازه ترین آمار سازمان ملل متحد از دو هزار قربانی تروریست ها درعراق

تهران-ایرنا- سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دست کم دو هزار و 417 عراقی در ماه ‍ژوئن (خرداد/تیر) در درگیری ها کشته و دو هزار و 287 نفر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، ˈنیکولای ملادینوفˈ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق گفت: شمار قابل توجه تلفات غیرنظامیان در یک ماه همه ما را ملزم می سازد که مطمئن شویم جان غیرنظامیان در معرض خطر نیست.

این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سه شنبه گذشته (3 تیر/24 ژوئن) اعلام کرده بود دست کم یکهزار و 75 نفر در درگیری های اخیر عراق کشته شده اند.

گروه شورای حقوق بشر سازمان ملل در عراق طی گزارشی اعلام کرده بود دست کم 757 نفر در استان های ˈنینواˈ، ˈدیالیˈ و ˈصلاح الدینˈ بین روزهای 5 تا 22 ژوئن

(15خرداد تا اول تیر) کشته شده اند.

همچنین 318 نفر در بغداد و مناطق جنوبی عراق جان باخته اند. این گزارش تاکید می کند 658 نفر نیز در درگیری ها زخمی شده اند.

ˈروپر کولویلˈ سخنگوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد این آمار را کمترین تعداد کشته شده ها در عراق دانسته بود.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به صدام دیکتاتور سابق عراق از سه شنبه (19خرداد/9 ژوئن) با حمله به ساختمان استانداری نینوا عملیاتی را در عراق آغاز کرد که درپی آن بخش هایی از چند استان شمالی این کشور از جمله استان های صلاح الدین به مرکزیت شهر تکریت نینوا و استان غربی الانبار به دست اعضای این گروه تروریستی افتاد.

گروه تروریستی داعش که ابتدا به القاعده وابسته بود، اندیشه سلفی و یا تکفیری را پیشه خود کرده و سازمان دهندگان داعش هدف خود را استقرار مجدد خلافت اسلامی و اجرای شریعت مد نظر خود اعلام کرده اند.

درگیری داخلی در سوریه و کمک های محور غربی- عربی به تروریست های گرد آمده در سوریه به قدرت گیری داعش منجر شد.

اعضای این گروه تروریستی با انجام اعمال وحشیانه، قصد پیشروی به سوی بغداد را داشت که گزارش ها از ابتکار عمل ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در بدست گرفتن مبارزه با داعش حکایت دارد.

اروپام**9157 ** 1064
کد N368851

وبگردی