آفتاب

یادداشت جان کری در واشنگتن پست: توافق هسته‌ای با ایران امکانپذیر است اما زمان چندانی نمانده

یادداشت جان کری در واشنگتن پست: توافق هسته‌ای با ایران امکانپذیر است اما زمان چندانی نمانده

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اگرچه دستیابی به یک توافق هسته‌ای جامع امکانپذیر است اما زمان رو به پایان می‌باشد.


 


به گزارش آفتاب به نقل از نامه نیوز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در یادداشتی که در وب‌سایت واشنگتن‌پست منتشر شد مدعی شد که ایران هنوز باید اثبات کند که برنامه هسته‌ای این کشور به صورت کامل صلح‌آمیز است.


وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مدت زمان کوتاه باقی‌مانده تا ضرب‌الاجل 20 جولای (29 تیر)، برای دستیابی به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌نویسد: "تمام این مذاکرات درباره انتخابی برای رهبران ایران است. آنها می‌توانند اقداماتی را پذیرا باشند که جهان را مطمئن می‌سازد برنامه هسته‌ای این کشور منحصرا صلح‌آمیز بوده و برای ساخت سلاح مورد استفاده نخواهد گرفت، با اینکه می‌توانند یک فرصت تاریخی برای پایان بخشیدن به انزوای اقتصادی و دیپلماتیک ایران رو بهبود زندگی مردم آن را، از دست بدهند."

به گزارش تسنیم، وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مداوم مقامات مختلف کشورمان درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان می‌نویسد: "مقامات ایرانی به صورت مداوم و آشکار گفته‌اند که هیچ گونه نیتی برای ساختن سلاح هسته‌ای ندارند و اینکه فعالیت‌های هسته‌ای آنها منحصرا برای تأمین نیازهای غیرنظامی طراحی شده‌اند. با فرض درست بودن این اظهارات، اثبات این قضیه کار سختی نخواهد بود."
کد N368574

وبگردی