آفتاب
مدیرعامل ستاد دیه خبر داد

وجود بیش از 7000 زندانی جرایم غیرعمد

وجود بیش از 7000 زندانی جرایم غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه کشور شعار جشن گلریزان امسال را، «بهار رهایی با گل احسان تو» عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیداسدالله جولایی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: اگرچه فلسفه برگزاری جشن‌های گلریزان جمع‌آوری کمک‌های خیرین جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری است، ولی در کلیه این جشن‌ها همواره تشریح راهکارهای جلوگیری و پیشگیری از ورود افراد به زندان‌ها مورد توجه بوده است.

وی افزود: مبالغ دریافتی در جشن‌های گلریزان طی 5 سال اخیر که اکثرا در ماه مبارک رمضان و 200 شهر از شهرهای کشور برگزار می‌شود، نزدیک به 75 میلیارد تومان بوده است.

وی درباره‌ آمار زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور گفت: در حال حاضر 7 هزار و 524 نفر از هموطنان ما به دلیل یک لحظه غفلت یا وقوع حادثه‌ای ناخواسته در زندان‌ها بسر می‌برند که در این میان 5 هزار و 911 نفر به دلیل محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک بلامحل و غیر کلاهبرداری و نیز قبول مهریه‌های سنگین و غیرقابل پرداخت و نیز محکومان به نفقه در زندان‌ها به سر می‌برند.

جولایی درباره‌ اقدامات ستاد دیه در سال 92 گفت: گفت: ستادهای دیه سراسر کشور توانستند با پرداخت مبلغی حدود 300 میلیارد تومان در سال گذشته تعداد 7 هزار و 735 نفر از زندانیانی که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری محکوم به حبس شده بودند را از زندان آزاد کنند.

وی ادامه داد: مبلغ کل بدهی مددجویان آزاد شده در سال 92، 830 میلیارد تومان بود که ستادهای دیه در سراسر کشور توانستند مبلغ 534 میلیارد تومان را از طلبکاران و و اولیای دم و شکات رضایت بگیرند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان در سال جاری قرار است 184 جشن گلریزان را با کرامت نیکوکاران در سراسر کشور برگزار کنیم.

وی یاد‌آور شد: ستاد دیه‌ کشور طی 24 سال فعالیت خود توانسته قریب به 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را آزاد کند.

ادامه دارد ...

کد N368554

وبگردی