آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد:

تشکیل کارگروه مشترک مجلس ،دولت ونمایندگان بانک ها برای تسهیل شرایط ازدواج

تشکیل کارگروه مشترک مجلس ،دولت ونمایندگان بانک ها برای تسهیل شرایط ازدواج

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروهی مشترک می توان برای تسهیل شرایط اقتصادی ازدواج متشکل از نمایندگان دولت، بانک ها و کمیسیون های اقتصادی و فرهنگی مجلس تشکیل داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، «محمد باقری بنابی» با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع ازدواج آسان، افزود: با وجودی که تمامی مسوولان بر موضوع تسهیل شرایط ازدواج اتفاق نظر دارند اما باید پذیرفت تاکنون اقدام عملی برای انجام این مهم در حوزه اقتصادی انجام نشده است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها برای تسهیل ازدواج، فراهم آوردن شرایط اقتصادی مطلوب است اما در حال حاضر بسیاری از جوانان نمی توانند حداقل های اقتصادی لازم را برای این موضوع مانند شغل و مسکن فراهم کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند پرداخت وام ازدواج از سوی بانک ها، گفت: با وجودی که وام چند میلیونی ازدواج تنها می تواند بخش از هزینه های ازدواج را تامین کند اما زوج های جوان در مراجعه به بانک ها در این زمینه پاسخ قانع کننده ای دریافت نمی کنند.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: در دولت دهم مبالغ قابل توجهی منابع مالی برای تامین منابع وام قرض الحسنه ازدواج در اختیار صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) قرار گرفته است که البته ابهاماتی درباره سرنوشت آن مطرح است.

وی یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی انحراف های مالی در این صندوق است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت باید با تدبیر خود شرایط را برای تامین منابع مالی پرداخت تسهیلات وام ازدواج فراهم کند و در کوتاه ترین زمان این مشکل حل شود.

باقری بنابی همچنین گفت: کاهش آمار ازدواج می تواند ضربات جبران ناپذیری به فرهنگ کشور وارد کند، بنابراین تمامی مسوولان علاوه بر بانک ها باید تلاش کنند شرایط اجتماعی و اقتصادی ازدواج فراهم آید و این موضوع تنها به شعار دادن محدود نشود.

وی یادآور شد: برای تسهیل ازدواج می توان کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان دولت، بانک ها و کمیسیون های اقتصادی و فرهنگی مجلس تشکیل داد و بطور مثال مشوق های اقتصادی خوبی برای ازدواج در سن پایین طراحی شود.

سیام**9121**1336
کد N368437

وبگردی