آفتاب

شکایت یک مهاجر از مقامات استرالیا و شرکت امنیتی انگلیس

شکایت یک مهاجر از مقامات استرالیا و شرکت امنیتی انگلیس

کوالالامپور – ایرنا – مهاجری که در درگیری با نیروهای امنیتی در اردوگاه های پاپوا گینه نو چشم خود را از دست داد علیه مقامات استرالیا و یک شرکت امنیتی انگلیس شکایت کرد.

به گزارش ایرنا، ˈرضا براتیˈ جوان 23 ساله ایرانی نیز چهارم اسفندماه سال گذشته براثر خشونت در مرکز مهاجران در جزیره مانوس پاپوا گینه نو به دست این نیروها کشته شد.

در این درگیری یک فرد دیگر نیز از ناحیه چشم راست صدمه دید و براساس گزارش روز سه شنبه شبکه خبری ˈای.بی.سیˈ استرالیا، این فرد که ناشناس باقی مانده علیه مقامات استرالیایی و شرکت امنیتی انگلیس شکایت کرده و خواستار غرامت شده است.

استرالیا تاکید دارد مهاجر ایرانی در اردوگاه گینه پاپوآ بدنبال حمله یکی از کارمندان پشتیبانی ˈبنیاد رستگاریˈ کشته شده و این حمله به طور یقین از سوی نیروهای امنیتی ˈجی.4.اسˈ نبوده است.

ˈجی.4.اسˈ یک شرکت تامین امنیت انگلیسی است که در ده ها کشور نیرو دارد. استرالیا با این شرکت انگلیسی برای تامین نیروهای امنیتی قرارداد دارد.

مقابله ماموران امنیتی با مهاجران در این اردوگاه علاوه بر مرگ این ایرانی باعت جراحت ده ها نفر دیگر شد.

شرکت حقوقی موریس بلکبرن اعلام کرد که مردی که در این حمله ماموران امنیتی چشم خود را از دست داده است به دنبال خسارت ناشی از درد و رنج است.

وی همچنین به دنبال جبران هزینه های پزشکی و چشم مصنوعی است.

این فرد مدعی است هنگام حمله برای فرار از فعالیت و خشونت ها در زیر تخت مخفی شده بود اما با پرتاب سنگ چشم خود را از دست داده است.

در درگیری نیروهای امنیتی با مهاجران یکی از این مهاجران از پشت سر مورد حمله یک مامور امنیتی قرار می گیرد. این مامور در گلوی این مهاجر شکافی افقی به طول 10 تا 12 سانتیمتر ایجاد می کند.

یک مهاجر بینایی چشم راستش را از دست داده و دیگری مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

مهاجران غیرقانونی به استرالیا از سال 2013 تا پایان زمان رسیدگی به شرایطشان باید در خارج از استرالیا سپری کنند.

سیدحسین میرفخار مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه پس از کشته شدن این ایرانی در دیدار با سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این ایرانی اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز پس از این جریان، گفت: زندگی و جان ملت ایران برایمان مهم است و بررسی رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان در دستور کار قرار دارد.

استرالیا طی دو هفته گذشته در راستای مقابله با مهاجران غیرقانونی دو کشتی مهاجران جنوب شرق آسیا را در مسیر این کشور متوقف کرده و اطلاعاتی در مورد این مهاجران و محل انتقال آن ها ارایه نمی کند.

این عمل استرالیا با واکنش بسیاری مواجه شده است.

آساق**1611
کد N368106

وبگردی