آفتاب

وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا به چین می‌روند

وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا به چین می‌روند

مقام‌های ارشد آمریکا به منظور گفتگو درباره مسائل کلیدی و مهم اقتصادی و امنیت سایبری هفته آینده به چین می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از صدای روسیه، جان کری، وزیر امور خارجه و جک لیو، وزیر خزانه داری آمریکا در راس هیاتی به چین می‌روند تا در ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی و استراتژیک چین – آمریکا شرکت کنند.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این مذاکرات 9 و 10 ژوئیه(18 و 19 تیر) برگزار می‌شود و چالش‌ها و فرصت‌هایی درباره مسائل منطقه‌ای، جهانی دوجانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر خزانه داری این کشور قرار است به همراه یانگ جیچی، کنسول دولتی چین و وانگ یانگ، معاون نخست وزیر این کشور ریاست این نشست را برعهده داشته باشند.

در این نشست همچنین قرار است مسائل مرتبط با امنیت فضای مجازی و تنش‌های دریایی چین با همسایگان آسیایی‌اش به بحث گذاشته شود.

پیش‌تر واشنگتن علیه پنج افسر ارتش چین به خاطر هک کامپیوترهای آمریکا برای سرقت اسرار تجاری هواپیماهای رادار گریز اعلام جرم کرده و پکن در واکنش به این اقدام سفیر آمریکا را احضار و مراتب اعتراض خود را ابراز داشته بود.

یکی دیگر از مسائلی که قرار است مطرح شود، مناقشات آبی چین با ژاپن، فیلیپین و ویتنام است. آمریکا از پکن خواسته تا به استانداردهای بین‌المللی احترام بگذارد. چین مدعی مالکیت بر تمام دریای چین جنوبی است.

انتهای پیام

کد N368023

وبگردی