آفتاب

مقام بلندپایه چینی به اتهام رشوه خواری محاکمه می شود

مقام بلندپایه چینی به اتهام رشوه خواری محاکمه می شود

پکن - ایرنا - ˈشو تسای هوˈ معاون کمیسیون مرکزی نظامی و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به اتهام اختلاس محاکمه می شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه چاینا دیلی روز سه شنبه نوشت این عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به اتهام اختلاس و رشوه خواری از کار برکنار و پرونده وی برای محاکمه به دادستانی منتقل شده است.

دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت ˈشو تسای هوˈ را از کار برکنار کند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست چین از 15 مارس سال جاری (24 اسفند ماه سال گذشته خورشیدی) بررسی مساله فساد این مقام حزبی را در دستور کار قرار داده بود.

تحقیقات نشان داد معاون کمیسیون مرکزی نظامی و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با استفاده از اختیارات خود اقدام به اختلاس و رشوه خواری کرده است.

رسانه های چین به میزان رشوه خواری و فساد مالی این مقام چینی اشاره ای نکردند.

در آخرین رسوایی و فساد مالی در چین در اواخر اردیبهشت ماه 100 میلیون یوان (16 میلیون دلار) پول نقد در خانه یکی از مقامات این کشور کشف شد.

جو یونگ کانگ مامور سابق امنیتی ارشد چین نیز در بزرگترین پرونده فساد مالی تاریخ این کشور 14 میلیارد و 500 میلیون دلار اختلاس کرد و فروردین ماه امسال شناسایی شد.

چین سال گذشته میلادی 250 نفر از مقام های ارشد شهرها، استان ها و وزارتخانه ها را به دلیل فساد مالی تحت پیگرد قرار داد.

شی جین پینگ رییس جمهور چین معتقد است مبارزه با فساد، جنگ با ببرها و مگس هاست، به این معنا که دست های قوی در کشور وجود دارد که باندهای فساد را هدایت می کنند و باید قطع شوند.

کارشناسان چینی معتقدند اگر فساد مالی مقام های این کشور مهار نشود راه سقوط حزب حاکم و دولت هموار خواهد شد.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین اخیرا هشدار داد مافیای ثروت در حال رسوخ به بدنه دولت، حزب و سراسر این کشور است و این مافیا چین را تهدید می کند.

آساق**1611
کد N367716

وبگردی