آفتاب

آلمان به سختی از سد الجزایر گذشت / ژرمن‌ها در یک چهارم نهایی حریف فرانسه شدند

آلمان به سختی از سد الجزایر گذشت / ژرمن‌ها در یک چهارم نهایی حریف فرانسه شدند

آلمان با شکست دادن الجزایر در وقت اضافه، به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ الجزایر مقابل آلمان خیلی خوب ظاهر شد، مخصوصا در 15 دقیقه ابتدایی بازی. با وجود اینكه تصور می‌شد این مسابقه یك طرفه و به سود آلمان خواهد بود، اما الجزایر نشان داد كه حقش بوده تا به این مرحله برسد. چند دقیقه كه از شروع بازی گذشت، الجزایری‌ها خودشان را پیدا كردند و حملات خطرناكی به سمت دروازه آلمان انجام دادند. آن‌ها حتی دروازه آلمان را باز كردند اما داور گل آن‌ها را قبول نكرد.

رفته رفته، آلمان كه غافلگیر شده بود، خودش را پیدا كرد و اجازه نداد كه الجزایر بیش از این دروازه‌اش را تهدید كند. اما در نیمه اول هیچ گلی زده نشد. در نیمه دوم الجزایر باز هم عقب نكشید و همچنان با انجام حملات خطرناك، سعی داشت كه دروازه این مدعی قهرمانی را باز كند. الجزایر كه لقب جنگجویان صحرا را دارد، در بسیاری از دقایق مسابقه عملكرد بهتری نسبت به آلمان داشت. شاید اگر خروج های عالی مانوئل نویر و ایفای نقش به عنوان یك مدافع آخر نبود، آلمان حداقل در یكی از حملات الجزایر غافلگیر می‌شد.

البته آلمان هم در میان حملات الجزایر، حملات خطرناكی انجام می‌داد كه یكی از آن‌ها در دقیقه 80 بود. این صحنه با درخشش دروازه‌بان الجزایر به گل تبدیل نشد.در دقیقه 89 هم شواین اشتایگر از نزدیك دروازه ضربه‌ای با سر زد كه دوباره دروازه بان الجزایر توپ را مهار كرد. نكته جالب این مسابقه این بود كه با نزدیك شدن به پایان بازی، تیم‌ها احتیاط نمی‌كردند و همچنان اصرار بر حملات متعدد داشتند. اما تمام حملات دو تیم بی نتیجه بود و مسابقه در پایان 90 دقیقه بدون گل تمام شد تا كار به وقت اضافه كشیده شود.

با شروع وقت اضافی، آلمان خیلی زود دروازه حریف را باز كرد. آندره شورله در دقیقه 92 اولین گل این مسابقه زیبا را به ثمر رساند تا تیمش را امیدوار به حضور در جمع 8 تیم برتر جام كند. با این گل، بازی جذابیت قبل را از دست داد. الجزایر كه با هیجان و انرژی زیادی بازی می‌كرد، پس از این گل آرام شد و كمتر به سمت دروازه آلمان حمله می‌كرد. آلمان‌ها هم از این نتیجه راضی بودند و بی گدار به آب نمی‌زدند. 

با از دست رفتن انرژی بازیكنان الجزایر، آلمان یك بار دیگر هم به گل رسید. این تیم در دقیقه 120 صاحب یك موقعیت شد كه توپ طی چند بار رفت و برگشت در محوطه جریمه الجزایر، زیر پای اوزیل افتاد كه او با ضربه ای محكم توپ را وارد دروازه الجزایر كرد. با این گل تصور می‌شد كه الجزایر بازی را به راحتی واگذار می‌كند اما یك دقیقه بعد الجزایر دروازه آلمان را باز كرد تا دوباره شاگردان یوآخیم لو احساس خطر كنند. الجزایر بعد از این گل دوباره می‌توانست دروازه آلمان را باز كند كه این اتفاق نیفتاد و بلافاصله پس از این صحنه، داور سوت پایان بازی را زد تا آلمان در مرحله یك چهارم نهایی حریف فرانسه شود.

43 43

کد N367672

وبگردی