آفتاب

صربستان در انتقالات مالی غیرقانونی در جهان مکان شانزدهم را دارد

صربستان در انتقالات مالی غیرقانونی در جهان مکان شانزدهم را دارد

بلگراد- ایرنا- صربستان در فهرست کشورهایی با بیشترین مقام و انتقالات مالی غیرقانونی مقام شانزدهم را در بین 143 کشور جهان دارد.

به گزارش ایرنا از رسانه های خبری صربستان، نشریه ˈالوˈ چاپ روز دوشنبه بلگراد نوشت که بنابه آخرین آمار سازمان یکسان سازی مالی جهانی از واشنگتن که ازسال 2010 در دست است،صربستان از مجموع 143 کشورجهان درفهرست کشورهایی که نقل و انتقالات مالی غیرقانونی درآنها انجام می شود،مقام شانزدهم را دارد.

بنابه آمار این سازمان مالی آمریکایی،درطی سال های 2001 تا 2010 میلادی به طور متوسط از صربستان حدود 5 میلییارد و 144 میلیون دلار خارج شده است.

همین گزارش حاکی ازاین است که بیشترین مبلغ به میزان 247.170 میلیارد دلار از کشور چین و سپس 47.5 میلیارد از مکزیک، 28.524 میلیارد از مالزی، 19.610 مییلیارد از عربستان سعودی، از فیلیپین 13.782 میلیارد و از نیجریه 11. 131 میلیارد دلار از کشور خارج شده است.

بنابه این آمار، کشورهای کرواسی، مجارستان، مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین و مقدونیه در امور حسابداری، حسابرسی، تجارت، اسناد و مدارک بانکی و اقتصاد نسیبت به صربستان در وضعیت بهتری قرار دارند و این در حالیست که در کرواسی سالانه 1.410 میلیارد دلار و در بوسنی و هرزگوین حدود 800 میلیون دلار اقدامات مالی غیر قانونی صورت می گیرد.

به گفته کارشناسان امورحسابداری،یکی از راه های مهم در انتقال پول به خارج از کشور مربوط به قیمت گذاری در تجارت خارجی است،بطورخاص می توان به خریدن ارقامی در آلمان به میزان هزار یورو اشاره کرد که در صربستان فاکتور 3 هزار یورو صادر می شود و 2 هزار تفاوت به حساب آلمان گذاشته می شود و یا اینکه صادرات ارقامی هزار یورو ارزش دارد ولی آن جنس به شرکت خارجی 600 هزار یورو فروخته می شود و در کارهای حسابداری و حسابرسی در صربستان400 هزار یورو نوشته می شود که سود آن به خارج انتقال داده می شود.

قابل توجه است که جنین نقل و انتقالات مالی از طریق بانک ها در صربستان می گیرد البته به استثنای نقل و انتقالات موادمخدر و یا کارهای مشابه سازمان های مالی جهانی خواهان کاهش فعالیت های غیر قاونی مالی از طریق توسعه قوانین و یا نظارت بیشتر بر قیمت گذاری در هنگام انتقالات کالاها هستند.

اروپام**2061**1547
کد N367540

وبگردی