آفتاب

پارلمان بلغارستان ششم اوت منحل می‌شود

پارلمان بلغارستان ششم اوت منحل می‌شود

رییس جمهوری بلغارستان اعلام کرد در ششم ماه اوت پارلمان این کشور را منحل کرده و با برگزاری انتخابات زودهنگام در پنج اکتبر یک دولت موقت روی کار خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه بی‌بی‌سی، روز یکشنبه پس از آنکه در محل کاخ ریاست جمهوری بلغارستان با حضور احزاب سیاسی مهم رایزنی‌های سیاسی انجام شد، تصمیم گرفته شد تحت پارلمان فعلی، دولت دیگری تشکیل نشود.

روزن پلونلیف، رییس جمهوری بلغارستان در بیانیه‌ای به رسانه‌های این کشور گفت: استعفای کابینه پلامن اورشارسکی، نخست وزیر بلغارستان، مطابق با زمان لازم برای انجام رایزنی‌ها و تشخیص یک دولت موقت تحت قانون اساسی انجام خواهد شد.

وی افزود: با حکم ریاست جمهوری تا شش اوت 2014، چهل‌ودومین مجمع خلق بلغارستان منحل شده و پس از آن یک دولت موقت منصوب خواهد شد.

براساس قانون اساسی بلغارستان، تشکیل دولت موقت اختیار رییس جمهور است.

احزاب اصلی پارلمان بلغارستان، و همچنین احزابی که در این پارلمان نیستند و دارای کرسی در پارلمان اروپا هستند قرار است در مذاکرات برای تشکیل دولت موقت گنجانده شوند.

تاریخ 5 اکتبر یکی از سه تاریخ مشخص شده برای انتخابات زودهنگام طی رایزنی‌های سیاسی هفته جاری بود که در پارلمان بلغارستان برگزار شد.

ایوان ایسکروف، رییس بانک مرکزی بلغارستان نیز در مذاکرات روز یکشنبه شرکت کرد و بر تعهد خود برای حفظ ثبات بانکی و مالی در بلغارستان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N367448

وبگردی