آفتاب

چین خواستار کاهش تنش در شبه جزیره کره شد

چین خواستار کاهش تنش در شبه جزیره کره شد

تهران-ایرنا- چین روز دوشنبه از تمامی طرف های درگیر در شبه جزیره کره خواست تا به دنبال آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی به دنبال کاهش تنش ها در این شبه جزیره باشند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ˈهونگ لیˈ سخنگوی وزارت خارجه چین یادآورشد: ما امیدواریم که تمامی طرف ها در شبه جزیره کره در جهت کاهش تنش ها گام بردارند و به دنبال حفظ صلح و ثبات در این شبه جزیره باشند.

این اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی امروز مطرح شده است که خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه گزارش داد که رهبر کره شمالی ناظر بر یک آزمایش موشکی این کشور بود. کره شمالی روز گذشته دو موشک بالستیک کوتاه برد را در سواحل شرقی اش آزمایش کرد.

این کشور همچنین روز جمعه 3 موشک کوتاه برد را آزمایش کرد.

درخواست چین برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره در حالی مطرح شده است که تنش ها میان کره شمالی و کره جنوبی همچنان پابرجاست.

کره شمالی به تازگی تهدید کرده است، قصد دارد چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد .اعلام انجام آزمایش هسته ای جدید کره شمالی سبب تشدید تنش ها در شمال شرق آسیا خواهد شد.

اعضای مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی نیز تلاش کرده اند راهی برای از سرگیری مذاکرات پیدا کنند تا روابط میان دو کره بهبود و از تنش ها در شبه جزیره کره کاسته شود.

پیشتر نماینده هسته ای ارشد کره جنوبی گفته بود که آمریکا، چین و کره جنوبی در مورد مطرح کردن شروطی برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه بحث می کنند.

کره شمالی اخیرا هشدار داده بود که به تمامی اقدام های تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی در مورد تمرین ها و رزمایش های نظامی و موشکی شان بدون هرگونه اغماضی پاسخ خواهد داد.

همچنین کره جنوبی و آمریکا به تازگی توافق کردند تا همکاری نزدیکت ری را با چین در جهت اقدامات برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه در مورد برنامه هسته ای کره شمالی داشته باشند.

رسانام**9234**1010
کد N367376

وبگردی