آفتاب

روسیه:سازمان امنیت و همکاری اروپا می تواند بر طرح صلح در اوکراین نظارت کند

روسیه:سازمان امنیت و همکاری اروپا می تواند بر طرح صلح در اوکراین نظارت کند

تهران-ایرنا- نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا توانایی زیر نظر گرفتن روند اجرای طرح صلح اعلام شده از سوی رییس جمهوری اوکراین را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ˈاندری کلینˈ نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا به ایتارتاس گفت: تمامی اقدامات و تدابیر تمهیدی در جهت طرح صلح اعلام شده از سوی رییس جمهوری اوکراین از جمله طرح آتش بس و یا ارایه عفو می تواند مورد نظارت قرار بگیرد. این اقدامات می تواند توسط هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد نظارت قرار گیرد.

وی یادآورشد که سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین می تواند از دیگر احتمالات از جمله دفتر موسسات دموکراتیک و حقوق بشر و دفتر کمیسیونر ارشد برای اقلیت ها استفاده کند.

این مقام روسی یادآورشد: سه نماینده سوئیسی این سازمان هم اکنون مشغول به فعالیت هستند و می توانند نقش هماهنگ کننده را ایفا کنند. نمی توانم یک عملیات صلح طلبانه را متصور شوم چون خطوطی که نمی تواند با آن در ارتباط بود در شرق اوکراین زیاد است. در این راستا به منابع زیاد نیاز است.

این در حالی است که الکسی مشکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: ما تمایل داریم اطلاعات با جزییات بیشتر در مورد اتفاقات در شرق و جنوب شرق اوکراین و همچنین ارزیابی های اقدامات نیروهای مسلح و گارد ملی اوکراین در اختیار داشته باشیم. در حال حاضر وظیفه اصلی کنترل آتش بس اعلام شده و تمدید آن است. اگر این تش بس قابل اعتماد و درازمدت باشد، می تواند توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد نظارت قرار گیرد.

این مقام وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: سازمان امنیت و همکاری اروپا از ما خواسته تا شمار ناظران روسی را به 40 تن افزایش دهیم. ما 600 هزار دلار کمک دوطلبانه به فعالیت این هیات ارایه کرده ایم.

مشکوف تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا یکی از فاکتورهای مهم در روند حل و فصل بحران در اوکراین است. گروه های مختلف اوکراینی نیز باید خودشان تصمیم بگیرند چون این یک مناقشه داخلی در اوکراین است. معتقدیم که هیات ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا باید به 500 تن افزایش یابد. در حال حاضر شمار این ناظران 300 تن است. 12 متخصص نیز در حال همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد بحران اوکراین هستند

رسانام**9234**1010
کد N367323

وبگردی