آفتاب

گل: در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شوم

گل: در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شوم

"عبدالله گل" به طور رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه آگوست نامزد نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت،"عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه، به طور رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ماه آگوست نامزد نمی شود و بدین ترتیب راه برای نامزد شدن و پیروزی احتمالی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه، در انتخابات ماه آگوست هموارتر شد. 

اردوغان از مدت ها قبل خود را برای شرکت در این رقابت ها آماده می کند و قرار است فردا سه شنبه نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام شود.

تا پیش از امروز گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه از میان اردوغان و گل کدام یک در انتخابات ماه آگوست نامزد می شوند منتشر شده بود. اردوغان عملکرد نسبتا موفقی در سمت ریاست جمهوری داشته و برخی از چهره ها و گروه های میانه رو تمایل داشتند تا وی را یک بار دیگر در این سمت ببینند اما رئیس جمهور ترکیه شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در انتخابات ماه آگوست نامزد نمی شود.

بدین ترتیب آینده سیاسی گل در پرده ای از ابهام قرار می گیرد چون وی پیشتر اعلام کرده بود که تمایلی برای نخست وزیری و اینکه تبدیل به "مدودوف" اردوغان شود ندارد.

بدین ترتیب باید دید رئیس آتی حزب حاکم عدالت و توسعه و نخست وزیر آینده ترکیه کیست. در ماه های گذشته جلساتی از سوی حزب عدالت و توسعه برای متقاعد کردن گل برای پذیرش این سمت برگزار شده بود اما نتیجه ای از این جلسات به بیرون درز نکرده است.

کد N367309

وبگردی