آفتاب

آخرین اخبار و تحولات عراق

آخرین اخبار و تحولات عراق

تهران - ایرنا - اعلام خلافت داعش در عراق - سوریه و متلاشی شدن دو گروه خفته وابسته به گروهک تروریستی داعش در بغداد از مهمترین تحولات و اخبار عراق در 24 ساعت گذشته بود.

* داعش اعلام خلافت کرد

گروهک تروریستی - تکفیری که خود را ˈدولت اسلامی در عراق و شامˈ (داعش) می خواند، همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، اعلام کرد که در محدوده عراق و سوریه ˈخلافت اسلامیˈ تشکیل داده است.



*دو گروه خفته وابسته به داعش در پایتخت عراق متلاشی شد

دو گروه خفته وابسته به گروهک تروریستی داعش توسط نیروهای امنیتی عراق در بغداد شناسایی و متلاشی شد.



*تظاهرات مخالفان مداخله مجدد نظامی آمریکا در عراق در نیویورک

صدها تن از کنشگران صلح آمریکایی روز یکشنبه با برگزاری تجمعی در شهر بوفالوی ایالت نیویورک، خواستار خودداری کاخ سفید از مداخله مجدد نظامی در عراق شدند.



*فرانس پرس از تلاش ارتش عراق برای بازپس گیری تکریت خبر داد

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در گزارشی از تکریت عراق، از تلاش ارتش این کشور برای بازپس گیری این شهر از گروه های تروریستی موسوم به داعش خبر داد.



* 30 تروریست مالزیایی در عراق و سوریه می جنگند

تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که دستکم 30 تروریست و افراط گرای مالزیایی در قالب گروه های شبه نظامی مختلف از جمله داعش و ارتش موسوم به آزاد سوریه در عراق و سوریه عملیات تروریستی انجام می دهند.



*آزادسازی بعقوبه از دست تروریست ها

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی عشایر و نیروهای مردمی، بخش های زیادی از استان دیاله و مرکز آن شهر بعقوبه در شرق عراق را از دست تروریست ها آزاد کردند.



* هر کس داعش را دوست نداشته باشد، روزه اش باطل است

یکی از خطیبان و ائمه جماعت گروهک تروریستی - تکفیری ˈداعشˈ در شهر ˈالبابˈ سوریه ادعا کرد: هر کس از داعش بیزار باشد، روزه اش باطل است و پذیرفته نمی شود.



*اردن ادامه بحران عراق را برای خاورمیانه خطرناک دانست

عبدالله دومˈ نسبت به ادامه بحران عراق و خطر آن برای اردن و منطقه هشدار داد.



*پسر دوم عزت الدوری معاون صدام در عراق کشته شد

منابع امنیتی عراقی در استان ˈصلاح الدینˈ اعلام کردند که نیروهای ارتش موفق شدند ابراهیم پسر ˈعزت الدوریˈ معاون سابق صدام را در شهر تکریت به هلاکت برسانند.



* ارتش عراق شهر تکریت را به کنترل خود درآورد

ارتش عراق شهر ˈتکریتˈ را بطور کامل از وجود تروریست های ˈداعشˈ پاکسازی کرد و امنیت جاده بغداد به سوی تکریت و ˈسامراˈ تامین شد.



* جاده تکریت سامرا از لوث تروریست های داعش پاکسازی شد

ارتش عراق و نیروهای داوطلب جاده مواصلاتی میان تکریت و سامرا در استان صلاح الدین را از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

خاورم/1275
کد N367129

وبگردی