آفتاب
سردار دهقان:

داعش و حامیانش باید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند

داعش و حامیانش باید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بیان اینکه داعش و حامیانش باید به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند افزود: امروز منافع همه در حفظ يكپارچگی و انسجام ملی و سرزميني عراق تأمين خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در نشست نخبگان و استعدادهاي عالي و مديران جوان سازمان صنايع دفاع طي سخناني با اشاره به جنايات گروهك تروريستي بعثي- تكفيري داعش در عراق و سوريه گفت: گروهك تروريستي داعش و حاميانش بايد بعنوان جنايتكاران جنگي مجازات شوند.

 سردار دهقان افزود: قتل، غارت، تجاوز،  تخريب و اعدام‌هاي دسته‌جمعي و آواره كردن هزاران انسان بي‌گناه در عراق و سوريه از مصاديق بارز جنايات جنگي است كه با سكوت و عدم اقدام جدي قدرت‌هاي به اصطلاح مدعي حقوق بشر و سازمان‌هاي بين‌المللي امنيت منطقه را به مسلخ برده است.

وزير دفاع با بيان اينكه اين اقدامات جنايت‌كارانه با هدف ايجاد حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي و تضعيف جبهه مقاومت ضد صهيونيستي صورت مي‌گيرد تصريح كرد: داعش محصول پيوند نامشروع آمريكا، رژيم صهيونيستي و ارتجاع منطقه است.

سردار دهقان افزود: بي‌ترديد عاقبتي بدتر از صدام در انتظار اين گروهك تروريستي است و اقدامات ضد انساني يقيناً دامان حاميان آنان را نيز خواهد گرفت.

وزير دفاع، بر ضرورت وحدت همه اقوام، مذاهب و گروههاي عراقي بمنظور حفظ انسجام و يكپارچگي اين كشور تأكيد كرد و افزود :امروز منافع همه در حفظ يكپارچگي و انسجام ملي و سرزميني عراق تأمين خواهد شد و يقيناً بازيگراني كه خارج از عراق در امور داخلي اين كشور مداخله مي‌كنند خواهان عزت و استقلال عراق نيستند و بدنبال تأمين منفعتي هم براي گروهها و اقوام آن نمي‌باشند.

سردار دهقان، حضور گسترده مردم به دنبال حمله داعش و دعوت علماي عراق براي دفاع از كيان كشور عراق و يكپارچگي اين كشور را دليلي بر اراده مردم عراق براي مقابله با مقاصد شوم مداخله‌گران خارجي ذكر كرد و افزود :با اين حضور سرنوشت‌ساز، ملت عراق قادر خواهد بود امنيت و آرامش پايدار را به اين كشور برگرداند و از رايي كه به صندوق آراء ريخته است صيانت كنند.

وي با اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران از حفظ تماميت ارضي اين كشور گفت ايران اسلامي خواهان عراق يكپارچه، متحد، امن و پيشرفته مي‌باشد و از هرگونه اقدامي در اين راستا حمايت مي‌كند.

سردار دهقان در بخش ديگري از سخنان خود با مهم شمردن این  نشست ها و جایگاه برجسته نخبگان در ارتقای صنایع دفاعی کشور گفت: این نشست ها ما را قادر می سازد تا  نسل آینده مدیران را بشناسیم و آنها را برای مشاغل و مسئولیت ها آماده و از فکر و ایده نخبگان در حوزه های مختلف نیروهای مسلح بهره ببریم.

وزیر دفاع افزود: یک سازمان زمانی می تواند به اهداف خود دست یابد که در درون خود آینده را تضمین نمایددر غیر این  صورت سياست‌ها و برنامه های سازمان عملیاتی نخواهد شد.

سردار دهقان تصریح كرد: یک مدیر لایق در تمام مراحل هدایت و رهبری سازمان سعی می‌کند  بستری را برای حرکت  و ترقی کارمندان دیگر فراهم و شور، علاقه به کار و ارائه ایده های جدید را در زیرمجموعه  خود همواره زنده نگه دارد .

دهقان گفت: ناموفق ترین مدیران کسانی هستند که پس از پایان مسئولیت آنها، سازمان رو به افول میل کند که این‌گونه مدیران متاسفانه سازمان را در جهت رسیدن به اهداف و منزلت خود در نظر می گیرند .

وزیر دفاع به فعالیت‌هاي برجسته صنایع دفاع اشاره کرد و افزود: امروز ما در وزارت دفاع علاقمندیم با تمام توانمان شنونده های خوبی برای ایده های خوب باشیم و اگر این  ایده‌ها   قابل تعمیم به سطح کلی وزارت دفاع یا در زیر مجموعه ها باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

وزیر دفاع در پایان  بر ساختن آینده متفاوت با در اختیار گرفتن تمامی ظرفیت ها و توان داخلی تاکید کرد و افزود: انشاالله با اتکا بر نیروهای لایق ، متعهد و شایسته وزارت دفاع و از میان برداشتن موانع و تمرکز تلاش بر روی موضوعات اساسی ، می توانیم قله‌های پیشرفت و ترقی را فتح کنیم .

کد N367107

وبگردی